پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:03:28 - دوشنبه 18 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
میثاقیان: ریش‌هایم در کرمان سفید شد !
سرمربی تیم فوتبال مس کرمان معتقد است با وجود اینکه تیمش بر روی کاغذ شانس اولی دارد اما برای پلی‌آف تلاش می‌کند چراکه با راهیابی به پلی‌آف توان صعود به لیگ برتر را دارد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ورزش۳؛ اکبر میثاقیان با یارگیری در نیم فصل لیگ دسته اول و جایگزین گرفتن بازیکنان سربازش، در دور برگشت این رقابتها از شش بازی خود ۱۶امتیاز جمع کرده و تیم مس کرمان را از رده یازدهم به دوم آورده تا نشان دهد بی خودی او را متخصص لیگ یک نمی‌دانند. میثاقیان در مصاحبه‌ای اختصاصی، پاسخگوی سئوالات “ورزش سه” بود که در ادامه می خوانید؛

*آقای میثاقیان تا رده دوم جدول بالا آمده اید .

. هر چه بوده زحمت بازیکنان و مسئولان باشگاه مس کرمان بوده و زحمات شبانه روزی که تمام وقت تلاش کردیم و ایرادات کارمان را درآوردیم تا همان تیمی شویم که مردم کرمان دوست دارند. هنوز که کاری نکرده‌ایم انشاالله صبر کنید به یک جایی برسیم بعد تشویق مان کنید. باور کنید این نه ماه پرفشار لیگ را در هیچ شهری تجربه نکرده بودم.

*قبول دارید صعود یک تیم از رده یازدهم به دوم در حد یک رویاست؟

بله. ما هم رویاپرداز نیستیم اما کویر اینجا به ما آموخته است که می‌‌شود از هیچ، همه چیز ساخت. حرکت مس طوفانی از قلب کویر است که می‌خواهد بگوید ما جایمان اینجا نیست. اینقدر کار کردیم و خودمان را ترمیم کردیم تا شدیم تیمی که الان باعث افتخار لااقل خودمان است. این در پوست و خون بازیکنان ماست که باید اعتبار از دست رفته‌مان را بازگردانیم و نیم فصل دوم هم نشان دادیم که اگر اول فصل گفتیم بازیکن نداریم، اصلا بهانه‌جویی نبود.

*منظورتان همان ماجرا بازیکنان سرباز و اتفاقات شروع فصل است؟

خب طبیعتا مشکل بازیکن سرباز در نیم‌فصل خیلی ما را آزار داد و ما عملا با ۱۲بازیکن مجبور بودیم نیم فصل اول را طی کنیم تا در نیم فصل دوم یار بگیریم و کار را در بیاوریم. شکر خدا با همدلی یک مجموعه فوتبالی از بالا گرفته از جناب آقای سیف الدینی تا بازیکنان و کادر و تدارکات و پایین‌ترین رده باشگاه بزرگ مس کرمان که من یک نفر باشم توانستیم با کمک همه و همه مطلوب ظاهر شویم اما باز هم هنوز اتفاقی نیفتاده و اصل کار مانده است.

*تیمی که شش بازی را اینطور آمده، نمی‌تواند در ۵بازی آینده جای فولاد اهواز را در صدر بگیرد؟

خب دور از دسترس نیست اما باید اتفاقاتی رخ دهد که ما به صدر برسیم. چون من همیشه عادت کرده‌ام صادقانه حرف بزنم می‌دانم که خیلی سخت است ما صدرنشین گروه شویم. به نظر من اهواز تیم خوب، جوان و لایقی است که حقش است بالانشین باشد. ما هم ۵بازی فینال گونه دیگر داریم که انشاالله ببریم دوم می‌شویم و به پلی‌آف می‌رویم.

*قبل از بازی با گیتی‌پسند حواشی ای برای تیم شما به وجود آوردند؛ تاثیری بر روند مس کرمان نگذاشت؟

باور کنید من فقط تمرکزم بر روی کار خودم است. اصلا به این چیزها کاری ندارم چون اگر فکرم منحرف شود باعث می‌شود که نتوانم کار خودم را انجام دهم. کسانی که حاشیه ایجاد می‌کنند خودشان دچار مشکل می‌شوند. کاری به این کارها ندارم و فقط سرم توی کار خودم است. باور کنید اگر کسی از این حرفها بزند من انگیزه‌ام بیشتر می‌شود. با ۶۱سال سن باتجربه تر شده ام و حرفه ای تر کارم را انجام می دهم. هر چند که بی توجهی به اطراف گاها به ضررم هم تمام شده!

*چطور؟

خب پارسال هم در پدیده فشار زیادی بر روی من بود و مخصوصا در هفته‌های آخر فشار زیادی را تحمل می‌کردم. چیزهایی راجع به دور و برم می‌شنیدم ولی خبر نداشتم که عوامل دور و برم چکار می‌کردند که در نهایت هم آن اتفاقات آخر فصل افتاد و من را از خانه ام بیرون کردند. آن‌قدر درگیر کارم هستم که هیچ وقت به دور و برم فکر نمی‌کنم.

*با کسب دومی، استرس پلی آف ندارید؟

(با خنده) شماره تلفن اکبر را گرفته‌اید؟! من و استرس پلی‌آف؟! شک نکنید تیم ما به پلی‌آف بیاید با کمک همین بازیکنان و مجموعه فوتبالی مس، لیگ برتری‌اش می‌کنم. یادتان نرفته که من وقتی تیمم یازدهم بود هم قول صعود دادم. هر چقدر تلاش بیشتر می‌کنیم بیشتر جواب می‌گیریم و من هم قول صعود دادم چون هم خودم و هم بچه هایم را امتحان کرده‌ام و می‌دانم که می توانند از عهده‌اش بربیایند.

*راستی در نیم فصل اول هواداران مس کرمان علیه شما موضعی نگرفتند؟ به هر حال دیدن تیم لیگ‌برتری سال گذشته در رده دهم، یازدهم نیم فصل را شاید هر کسی تحمل نکند!

کرمان قبلا حواشی خاص به خودش را داشت و طبیعی است که وقتی تیمی از لیگ برتر بیفتد و بزرگ هم باشد زمان می‌برد تا شرایطش عادی شود. به آنها گفتم تفکرتان را عوض کنید الان ما لیگ یکی هستیم. خدا وکیلی تمام این هواداران دیدند که چه اتفاقی برای بازیکنان ما افتاد و اکبر چطور برای تیمشان زحمت می‌کشید و همین موضوع باعث شد آنها یکبار هم علیه من شعار ندهند. آنها اکنون همراه ما هستند و همه جا با تیم می‌آیند. تعامل خوبی با هواداران داریم تا دوباره مس لیگ‌برتری شود.

*ضمنا جدا شدن برخی بازیکنان مس در نیم فصل هم انگار به نفع هر دو طرف تمام شد!

بله و واقعا من چقدر از این بابت خوشحالم. مخصوصا حاتمی و فردین عابدینی که بازیکنان توانمندی بودند که دسته یک برایشان سخت بود و زود بود بیایند در این دسته بازی کنند. خیلی خوشحالم که آنها اکنون باعث موفقیت تیم های ملوان و تراکتورسازی شده‌اند و خوش می‌درخشند.

*از مصدومیت حسین‌خانی کاپیتانتان چه خبر؟

خب گونه او در بازی با گیتی پسند از سه جا شکست و جالب اینکه داور حتی خطا هم نگرفت. احتمالا یک ماه به تمرینات گروهی ما نرسد. حسین خانی از معدود کاپیتان های بومی لیگ یک است که باهوش بوده و خیلی هم به تیمش تعصب دارد. جدای از ناراحتی از دست دادن او بیشتر افسوس امتیازاتی را می خورم که نیم فصل اول از دست رفت. شاید اگر نیم فصل سه امتیاز بیشتر گرفته بودیم الان برای اولی می‌زدیم اما باز هم خدا را شکر که خدا خودش کمک کرد و معجزه کرد تا جبران مافات کنیم.

*و صحبت آخر …

قبلا هم به شما گفتم که ما مثل یک بندباز بر روی یک طناب باریک به سمت لیگ برتر می‌رویم، ۶فینال را پشت سر گذاشته‌ایم و هنوز ۵فینال دیگر مانده است. اینقدر تیم مرا مشغول خود کرده ریش هایم در کرمان سفید شده است. آرزوی قلبی من لیگ برتری کردن مس است چراکه با همه سابقه‌ام، بالا آوردن این تیم برای من یک کیف دیگری دارد. دعا کنید انشاالله به این آرزویم هم برسم.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi