پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:58:37 - یکشنبه 17 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سوال های بی جواب؛
من بی شناسنامه ام چگونه رای بدهم؟
در دوره ای زندگی می کنیم که تکنولوژی با سرعت سرسام آوری در حال رشد است و به بسیاری از پرسش های بشر جواب داده است اما هنوز نقاط کم و بیش مبهمی در ذهن من وجود داره و از اونجایی که نپرسیدن عیبی است بس بزرگ پس سوال های خودم رو مطرح می کنم تا شاید جوابی برای اونا پیدا شه.

به گزارش “دانشجوآزاد” در دوره ای زندگی می کنیم که تکنولوژی با سرعت سرسام آوری در حال رشد است و به بسیاری از پرسش های بشر جواب داده است اما هنوز نقاط کم و بیش مبهمی در ذهن من وجود داره و از اونجایی که نپرسیدن عیبی است بس بزرگ پس سوال های خودم رو مطرح می کنم تا شاید جوابی برای اونا پیدا شه.

اول از همه معلوم نیست برای تحقق وعده ها زمانی صد روزه نیاز است یا چهار ساله البته عده ای که می گویند هشت سال زمان نیاز دارند کسی هم نیست بگوید با انصاف کل زمانی که امیرکبیر در راس دولت خدمت می کرد مدتی سه ساله بود.

برایم معلوم نشد که باران باعث رویش گیاهان می شود یا سروهای بلند و مراتع باعث ریزش باران میشوند اصلا معلوم نشد برجام ابر است یا آفتاب تابان بالاخره در مواجهه با آن باید از چتر استفاده کنیم یا عینک آفتابی.

راستی چرا مردم دچار فراموشی شدند و قضیه فیش های نجومی به کلی از یاد رفته در صورتی که هیچ کاری برای حل آن انجام نشد.

چرا سال ۹۲ آقای روحانی میگفت کاری میکنم که نیاز به دریافت یارانه نباشد ولی اکنون که صدای انتخابات شنیده می شود می گوید در دولت جدید یارانه بعضی اقشار را افزایش خواهم داد . متوجه نشدیم خائن به چه کسی گفته می شود البته یکی از وزرا مردم را بخاطر نخریدن خودرو به این لفظ خوانده بودند.

من هم از همان روز تمام پس اندازم رو جمع کردم تا ماشینی پخرم و خائن به حساب نیام با حساب کتابی که پیش خودم کردم اگر سالی یه میلیون جمع کنم بعد از بیست سالی میتونم یه پراید بخرم و دیگه خائن نباشم.

راستی بر جام را که خدا آورده بود. پس چرا مدال افتخارش نصیب آقای ظریف شد حالا این چیزها خیلی مهم نیست مهم اینه که با برجام تحریم ها لغو شد البته نه همشون ولی همون چندتایی هم که لغو شد خیلی مهمه مثلا همین اسفند گذشته ۲۶۰۰ تن غذای سگ و گربه وارد کشور شده بعد یه عده میگن برجام فایده ای نداشت.

وارد آمار وارقام ہشیم شاید بهتر بتونیم مسایل رو بفهمیم در شروع کار دولت در سال ۹۲ واردات بنزین ۳٫۵ میلیون لیتر بوده و تو سال ۹۴ به ۱۰ میلیون رسید . متوسط صادرات نفت در سال ۹۰ روزانه ۲٫۲ میلیون بشکه بوده اما طی سال های ۹۳ و ۹۴ به ۱٫۷ میلیون بشکه در روز رسید. چرا تو کشور کم آب ما ۵۰۰۰۰۰حلقه چاه غیر مجاز وجود داره و هیچکس هم فکری به حالش نمیکنه شایدم تدبیرشون این هست که هر ایرانی مساوی با یه حلقه چاه غیر مجاز.

چرا قبض های برق، برق رو از سر مردم میپرونه اما وزارت نیرو به تولیدکنندگان برق ۲۸ هزار میلیارد تومان بدهکار است. چرا اکثر کالاهای اساسی در یک سال منتهی به تیر ۹۵ رشد با شیب بسیار ملایم داشته مرغ ۳۰% قند و شکر ۲۴% برنج ۳۵% حبوبات ۲۹%. نرخ ازدواج هم که از سال ۹۰ تا کنون منفی است البته در این مبحث رشد هم داشته ایم سن ازدواج هرسال بالاتر می رود و ایران یکی از سریعترین نرخ های پیری جمعیت در جهان را دارد.

با آمار و ارقام هم که کاری از پیش نبردیم بریم سراغ دستاوردهای دولت که این موارد رو نمیشه انکار کرد الحق که تو این موارد پیشرفت چشمگیر داشتیم و باعث تعجب همه ی کشورهای صنعتی شدیم، هزینه های جاری دولت ۳ برابر شده، بدهی دولت به بانک ها ۴ برابر، تعداد شرکت هاې زیان ده در بورس ۵ برابر، واردات از چین ۳ برابر و با حال تر از همه حقوق صفدر حداقل ۲۰ برابر حتی با خودم دارم فکر می کنم که این لیست رو میشه چند برابر کرد؟؟

هیچکس نفهمید شاید هم نمیخواسته بفهمه که چرا بعد از کلی مذاکرات اونم از نوع پیچیده تعداد سانتریفیوژهامون از ۱۹ هزار تا شد ۵ هزار تا و دستاوردمون هم (تقریبا هیچ) بود.

کارخونه های قدیمی از جنگ جهانی دوم جان سالم به در بردند اما اخیرا مقاومتشان شکسته شد

یکی هم که الان حضور ذهن ندارم گفته بود عزت رو به پاسپورت ایرانی برمیگردونم اما الان پاسپورت ایران جزو کم اعتبار ترین پاسپورت های جهانه. سفیرمون رو هم که به سازمان ملل راه نمیدادند البته شاید داشتن باهامون شوخی میکردن اضافه کردن تحریم های جدید هم بعد از توافق ژنو فقط بخاطر مزاح هست در ضمن باید بگم که ما هم با اونا زیاد شوخی می کنیم مثلا دوست داریم برجام دو رو استارت بزنیم حتی ما با خودمون هم شوخی میکنیم مثلا مورد داشتیم کارخونه قدیمی از جنگ جهانی دوم و جنگ هشت ساله جون سالم به در برده اما جدیداعده ای موفق شدن به مقاومتش پایان بدند و کارخونه ورشکست شد.

البته علاوه بر حس شوخ طبعی حس انسان دوستی عجیبی ھم داریم مثلا شرکت ذوب آهن اصفهان را داریم و واگن قطار وارد میکنیم یا مثلا فاز دوم میدان آزادگان رو با وجود پیمانکاران داخلی و با سابقه میخوایم به شرکت های خارجی واگذار کنیم . بالاخره خارجی ها هم باید شغل درست و حسابی داشته باشند یا نه ؟؟؟ سیستان و بوشهر و کرمان و فارس و اخیرا آذربایجان گرفتار بلایای طبیعی شدن اما عده ای فقط نشستن و منتظر موندن تا بسیج و سپاه و ارتش وارد کار بشن البته شایدم نیتشون خیر بوده و براشون دعا میکردند! گفتم دعا یاد عربستان افتادم بعد از سقوط جرثقیل و فاجعه منا و تعرض به جوونامون تازگی هم تو مذاکراتی که داشتیم پرچم کشورموون رو نیاورده بودن من که به نظرم نیتشون خیر بوده رنگ قرمز پرچم چشمشون رو اذیت میکرده شما به مذاکره هاتون ادامه بدید وارد حاشیه نشید همین عربستان اولین رآکتور هسته ای خودش رو افتتاح کرد و ماھم در جواب تو قلب راکتور اراک بتن ریختیم تارآکتور ما از اونا محکم تر باشه به همین روح بر جام قسم قصد دیگه ای نداشتیم البته بعد از اون اقدام متقابل دیگه مارو نه خونه ی خدا راه میدن نه خونه ی کد خدا .

بگذریم من چکارم به این حرفا از بعد از اجرای بر جام مشکل آب خوردنم حل شده و میخوام برم به آقایی که الان اسمش در خاطرم نیست رای بدم فقط یه مشکل دارم و اونم اینه که بی شناسنامه ام.

امین نعمتی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi