پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:57:48 - یکشنبه 10 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مقابله با انحرافات تعلیم و تربیت از توصیه های بنیانگذار انقلاب به دانشجویان است
مدرس حوزه و دانشگاه گفت: مقابله با انحرافات تعلیم و تربیت از توصیه های بنیانگذار انقلاب به دانشجویان است.

جواد دانایی در گفتگو با خبرنگار دانشجو آزاد در رابطه با توصیه های امام خمینی (ره) به دانشجویان گفت: به فرمایش امام خمینی (ره) در مراکز علمی بزرگترین خواست دشمن این است که این مراکز تعلیم و تربیت را در اختیار گرفته و آنها را از مسیر منافع اسلامی و ملی منحرف سازد.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: دشمن می خواهد تربیت دانشجویان و محتوای آموزشی به سمت و سویی برود که منافع جهانخوران را تامین کند؛ پس تاکید ایشان در وصیتنامه این است که دانشجویان، اساتید، نخبگانِ علمیِ حوزه و دانشگاه توجه داشته باشند که چنین انحرافی در مراکز علمی و دانشگاهی اتفاق نیفتد.

وی همچنین با اشاره به یکی دیگر از تاکیدات امام راحل (ره) در رابطه با دانشگاهیان تصریح کرد: یکی از توطئه های بزرگ دشمن این است که بین حوزه و دانشگاه فاصله بیندازند و روحانیت و دانشگاهیان را در مقابل هم قرار دهد.

دانایی در ادامه گفت: لذا یکی از خواسته های امام این است که به مساله وحدت حوزه و دانشگاه به طور عملی و جدی توجه شود و در خصوص این وحدت برنامه های مناسبی را ارائه می دادند که هر چه بیشتر و بهتر طلاب علوم دینی و دانشجویان بهم نزدیک شوند تا این توطئه از بین برود و دشمن به مقصود خود نرسد.

این مدرس دانشگاه در پایان در خصوص توصیه های دیگر بنیانگذار انقلاب به دانشجویان عنوان کرد: چنانچه هر انحراف و اعوجاحی در دانشگاهها رخ دهد یکی از وظایف دانشجویان این است که به پا خیزند و در مقابل این انحرافات اقدامات لازم را انجام دهند و نگذارند بحث تعلیم و تربیت از مسیر اسلامی خود منحرف شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi