پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:39:24 - چهارشنبه 13 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مشکل امروز جامعه اسلام نیست / مجریان خوبی نداشته‌ایم
نماینده اسبق تبریز در مجلس ششم با بیان اینکه از اعتقاداتم در مورد اسلام دفاع می‌کنم گفت: مشکل امروز جامعه اسلام نیست، مسئولان مجریان خوبی نیستند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از فارس، اکبر اعلمی عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: من قبل از انقلاب من و خانواده‌ام مسلمان‌تر بودیم‌، چون اسلام را خود انتخاب کرده بودم، اسلام را از این منظر اختیار کرده بودم و به شئونات اسلام پایبند بودم که اعتقاد پیدا کرده بودم نه به خاطر اینکه در دانشگاه قبول و در اداره‌ای استخدام شوم.

وی افزود: وقتی حکومتی مذهبی می‌شود، تملق و چاپلوسی هم چه بسا متناسب با آن بیشتر شود، شما ببینید از اول انقلاب یقه‌ها را تا زیر گردن می‌بندند و همین فرد در خارج از کشور کاری می‌کند که نباید انجام دهد و این ریاکاری است.

اعلمی عنوان کرد: اوایل انقلاب همان خانم‌های بدحجاب با اختیار حجاب را اختیار کردند اما از زمانی که بخشنامه کردند که لباس این رنگ باشد، خیلی‌ها واکنش نشان دادند.

نماینده اسبق تبریز در مجلس بیان داشت: امام در پاریس در گفت‌وگو با خبرنگاران در ۲۴ دی ۵۷ گفتند، «اختیارات شاه را نخواهم داشت»، صحیفه نور جلد سه صفحه ۱۱۵ در مصاحبه امام با خبرگزاری رویترز پنجم آبان ۵۷ صحیفه نور جلد چهار صفحه ۱۶۰ آمده است،«در ایران اسلامی علما خودشان حکومت نخواهند کرد، فقط ناظر و هادی امور خواهند بود».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: در سخنرانی ۱۷ دی ۵۷ امام در صحیفه نور جلد سه صفحه ۷۷ آمده است، «این بدان معنا نیست که من زمام امور کشور را به دست بگیرم و اصلی بسازم که به ملت تحمیل کنم این به عهده دولت و نمایندگان ملت است که در این امور تصمیم بگیرند اما من همیشه به وظیفه ارشاد و هدایتم عمل می‌کنم».

نماینده اسبق تبریز در مجلس در پاسخ به یکی از دانشجویان که پرسید «شما گفتید، اینکه اسلام خصوصی باشد در دنیا و آخرت به سعادت می‌رسیم»، اظهار داشت: در کشور ما فساد، فحشا و اعتیاد بیداد می‌کند، حداقل سن اعتیاد به ۱۵ سال رسیده و همه اینها ناهنجاری است.

اعلمی عنوان کرد: یا باید بگوییم اسلام مشکل دارد یا عملکرد مسئولان بد است و یا سیستم ایراد دارد، یا تلفیقی از هر سه اینها است.

اعلمی ابراز داشت: من فقط این را می‌توانم بگویم و از اعتقاداتم دفاع کنم که مشکل اسلام نیست، یا مشکل این است که ما اسلام را حکومتی کردیم یا اینکه مسئولان مجریان خوبی نیستند.

وی گفت: جمهوریت با همه مذاهب آن، دموکراسی با همه مذاهب آن و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و اداره امور کشور با اتکا به آرای عمومی که چکیده‌ای از اهداف و آرمان‌های انقلاب بود که می‌خواستم نتیجه‌گیری کنم.

اعلمی بیان داشت: می‌خواستم شاخص‌های فساد را عرضه کنم، وضعیت موجود را بگویم، چون آقای قدیری هر چه صحبت می‌شود می‌گوید، نظام و اسلام مشکل ندارد.

وی افزود: این فردی که به مجلس می‌رود از مریخ که نمی‌آید، فیلترش را همین نظام تعبیه کرده به نام شورای نگهبان، شش نفر منصوب را گذاشتند که یک نفر انتخاب می‌کند و شش نفر حقوقدان را گذاشتند که به صورت غیرمستقیم باز هم یک نفر انتخاب می‌کند.

اعلمی گفت: اگر اجازه می‌دادند مردم انتخاب کنند مردم از طریق آزمون و خطا نهایتا مثل کشورهایی می‌شدند که از درون آن نماینده‌ای بیرون بیاید که مردم دوباره به او رای دهند.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931212001716#sthash.6WVxXK1X.dpuf

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi