پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:48:34 - یکشنبه 23 خرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
محدودیتی در مصرف کود و سم شیمیایی در جیرفت وجود ندارد
رئیس دانشگاه پیام نورشهرستان جیرفت گفت: محدودیتی در مصرف کود و سم شیمیایی در جیرفت وجود ندارد.

فاطمه عسکری در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با عدم حمایت از کشاورزان و عدم مدیریت در این حوزه گفت: مهمترین معضل در بخش کشاورزی عدم یک پارچه شدن و یک دست شدن کشاورزان منطقه جنوب استان کرمان است.

رئیس دانشگاه پیام نورشهرستان جیرفت افزود: هرنوع محصولی که در گلخانه ها کاشت می شود باید زیرنظر مجموعه کشاورزان جنوب بگیرد و با متخصصین فن در ارتباط باشد.

وی پیشنهاد داد: باید یک تشکل قوی ایجاد شود که با حمایت استانداری، فرمانداری و سایر نهادهای مرتبط در این امر بخش کشاورزی را حمایت کنند و تا حدی بتوانند مشکلات کشاورزان جنوب استان رابرطرف کنند.

عسکری اذعان کرد: با تشکیل یک مجموعه واحد همه موضوعات رصد و بودجه بندی می شود و تصمیم گیری ها در صدر مجموعه کشاورزان صورت می گیرد و کشت محصولات تقسیم بندی می شود.

رئیس دانشگاه پیام نورشهرستان جیرفت توضیح داد: بهبود وضع کشاورزان صورت نمی گیرد مگر اینکه با اراده خود کشاورزان و حمایت قطعی دولت باشد، به عنوان مثال محصولاتی چون پسته زعفران، که در وهله اول محصول جهانی نبوده اند اما با راهکارهای درست و حمایت های درست با همین تشکلهای خصوصی کشاورزان جایگاه خود را پیدا کرده اند.

وی با اشاره به مضرات استفاده از کودهای شیمیایی تصریح کرد: دیده می شود که جیرفت تنها جایی است که همچنان بدون برنامه و بدون مشخص کردن میزان مصرف کود و سم وجود دارد و البته هیچ آسیب شناسی هم صورت نگرفته است.

عسکری با ارائه راه حلی جهت حل مشکلات کشاورزی جنوب استان اظهار داشت: اگر جامعه دانشگاهی که تخصص کشاورزی دارند به صورت اقدامات پژوهشی علمی و فراگیر وارد عمل شوند و از علم دانشجویان و اساتید به همراه تجربه کشاورزان همزمان استفاده شود وضعیت کشاورزی بهبود می یابد.

رئیس دانشگاه پیام نورشهرستان جیرفت توضیح داد: دولت و وزارت کشاورزی باید پشتیبان این موضوع مهم باشند و از سایر وزراتخانه ها و بازاریابی جهانی برای افزایش ماندگاری محصولات استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در وهله اول باید افراد و کشاورزانی جمع آوری شوند که درمیدان کشاورزی هستند، نظرهایشان پرسیده شود و تصمیم گیری شود بنابراین تعداد زیادی از افراد باید در این امر و بهبود این کار دخیل باشند که کار سختی نیست اما متاسفانه مدیریت لازم در این حیطه وجود ندارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi