پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:59:25 - دوشنبه 1 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ماه رمضان زمان خودسازی و تزکیه است/جوانان زیباترین ثمرات ارتباط معنوی خود با خدا را در این ماه می بینند
استاد حوزه و دانشگاه گفت: جوانان زیباترین ثمرات ارتباط معنوی خود با خدا را در این ماه می بینند.

مریم السادات طباطبایی در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با ویژگیهای ماه رمضان گفت : ماه رمضان در بین ۱۲ ماه، ماه بسیار ویژه‌ای است ، ماهی که به مهمانی خدا دعوت شده ایم و  میزبان همگی ما خداست و ماهی که خداوند متعال گفته است، روزه گرفتن برای من است و من پاداش تو را می دهم .

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فضیلت شب های قدر بیان کرد:  ماهی که شبهای قدر را دارد و به فرموده پیامبر اکرم، خواب روزه دار هم عبادت است؛ این ماه سه شب ویژه را دارا می باشد شبهای قدر که سرنوشت یک سال ما را رقم می زنند و هر شب آن مساوی با ۱۰۰۰ ماه است.، ماه رمضان ماه مغفرت و آمرزش است و زمان خود سازی و  تزکیه می باشد.

طباطبایی در خصوص ویژگی های یک روزه دار واقعی عنوان کرد: یک روزه دار واقعی سعی میکند روزه ی حقیقی بگیرد ، روزه صرف گرسنگی و تشنگی نیست این که چشم،گوش، قلب و تمام اعضا و جوارح انسان روزه دار باشد و خودش را از معصیت الهی حفظ کند.

این کارشناس مذهبی افزود: شخص روزه دار بایستی به زبانش امر کند که روزه داشته باشد، غیبت نکن، دروغ نگو، تهمت نزن، زخم زبان نزن، به چشم اش امر کند که به صحنه ی نامناسب نگاه نکند و از آنچه حرام است چشم بپوشد و به گوشش امر کند کلام حرام را نشنود و دست و پا برای امر خیر قدم بر دارند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وقتی انسان سعی کند تمام اعضا و جوارح اش را کنترل کند، این روزه اثرات ویژه ای دارد به طوریکه خداوند می فرماید: من پاداش این روزه را می دهم.

وی در پایان اذعان کرد: پیامبر اکرم(ص) دوست دارد جوانی را که جوانی اش را در راه خدا و اطاعت صرف کند و خوشا به سعادت آنهایی که در سن جوانی بتوانند زیباترین ثمرات ارتباط معنوی خودشان را با خدای خود ببرند و بهار پر باری باشد و ارتباط و حال معنوی با خدای خودشان داشته باشند زیرا خداوند آنها را دوست دارند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi