پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:05:14 - پنجشنبه 14 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قرار‌گاه خاتم بر اساس اصل ۱۴۸ قانون اساسی به قرارگاه سازندگی تبدیل شد/ اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه ملی و استانی تا کنون
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) گفت: بر اساس اصل ۱۴۸ قانون اساسی مصوب شد این قرار‌گاه به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) تبدیل شود و پروژه‌های بزرگ در کشور انجام دهد.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ سردار عبادالله عبداللهی روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در رابطه با دوران دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌های جنگ به عهده سپاه بوده است که با سازماندهی نیروهای مردمی تحت عنوان بسیج در کار خود موفق بودند.

 

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا ادامه داد: این موفقیت متعلق به همه افرادی است که در دفاع شرکت داشتند اعم از اقشار مردم، قشر دانشگاهی، بازاری که همه معتقد به نظام جمهوری اسلامی و مقلد امام خمینی (ره) بودند و از نفس گرم امام بوده که جبهه‌ها سراسر حضور جوانان عزیزی می‌باشد که به دفاع از مملکت برخاستند.

 

استفاده از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های قرارگاه خاتم برای سازندگی دلیل تداوم آن بعد از جنگ بود

وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم االانبیا که در زمان جنگ مسئول کنترل عملیات‌ها بوده و همه تصمیمات گرفته شده در طراحی عملیات و چگونگی گذر از موانع سخت دشمن در این قرارگاه تصمیم گیری می‌شد؛ با مدیریت فرماندهانی چون شهید باکری و شهید صیاد شیرازی هر تصمیم گرفته شده موفقیت آمیز بود.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا افزود: بعد از اتمام جنگ هم بنا شد از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های خوب این قرارگاه استفاده شود و در راه بازسازی و سازندگی ایران اسلامی گام برداریم.

سردار عبداللهی تصریح کرد: مشابه اینکار در کشورهایی مثل کره، چین و آمریکا نیز صورت گرفته که از ظرفیت نیروهای نظامی استفاده می‌شود؛ بنابراین سپاه هم نه تنها به عنوان یک نیروی نظامی بلکه به عنوان یک نهاد مردمی هر جایی که احساس کند باری روی زمین هست و کسی دیگر آنرا بلند نمی‌کند زیر این بار را می‌گیرد و به مقصد می‌رساند.
وی با اشاره به اصل ۱۴۸ قانون اساسی ادامه داد: بر اساس اصل ۱۴۸ قانون اساسی مصوب شد قرار‌گاه خاتم الانبیاء به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تبدیل شود و پروژه‌های بزرگ در کشور انجام دهد که ابتدا قرارگاه بازسازی بود و شهرهای مرزی ما که در دوران جنگ تخریب شده بودند بازسازی شدند و بعد از ان به فاز سازندگی رسیدیم.
اجرای ۲۵۰۰ پروژه ملی و استانی از زمان تاسیس قرارگاه خاتم
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: از زمان تاسیس تا امروز ۲۵۰۰ پروژه ملی و استانی در گرایش‌های مختلف توسط قرارگاه ساخته شده؛ اما الان پروژه‌ها اکثرا در حوزه‌های عمران و صنعت است.
سردار عبداللهی همچنین با اشاره به پتانسیل عظیم قشر دانشگاهی افزود: جوانان تحصیلکرده بزرگ‌ترین سرمایه و مایه مباهات این کشور هستند و ما مفتخریم که توانسته‌ایم با استفاده از توان نیروهای جوان تحصیلکرده همچون دوران دفاع مقدس گام‌های ارزشمندی را در جهت خودکفایی و استقلال کشور برداریم.
وی در رابطه با حوزه عمران و صنعت بیان داشت: در پارس جنوبی مخزنی وجود دارد که این مخزن بین ما و قطر مشترک است و شیب به سمت ماست و هم اکنون ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون مترمکعب از مخازن استخراج می‌شود و هم اکنون پنج فازی ۱۵، ۱۶، ۲۲، ۲۴، ۳۰ در اختیار قرار‌گاه است.

 

افتخار آفرینی‌های امروز حاصل اعتماد به جوانان تحصیل کرده‌ی این مرز و بوم است

 

عبادالله عبداللهی ادامه داد: اگر امروز افتخار بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگی همچون فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی، کارخانه تغلیظ مس سونگون، آزادراه حرم تا حرم و ده‌ها پروژه ملی دیگر نصیب ما شده است، حاصل اعتماد به همین جوانان تحصیلکرده‌ای است که همچون بسیجیان دوران دفاع مقدس در عرصه‌های اقتصادی خالصانه و ایثارگرانه حماسه می‌آفرینند.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیان داشت: این پالایشگاه در ۷۰۰ هکتار ساخته می‌شود که ۴۰ میلیون لیتر بنزیین و ۱۷ میلیون گازوییل و ۳.۵ میلیون سوخت جت تولید خواهد کرد.
وی ادامه داد: در مرز مشترک ایران و عراق که حجم ۳۳ میلیارد دلار بشکه نفت وجود دارد اگر امروز بشکه‌ای ۵۰ دلار هم در نظر گرفته شود عدد قابل توجهی است که متاسفانه هم اکنون اروپاییان، چینی‌ها و آمریکایی‌ها در این محل مشغول کار هستند.

 

مشکل کم آبی کرمان با مهار حدود ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب از آبهای مرزی قابل حل است

 

سردار عبداللهی در پایان با اشاره به مشکل کمبود آب کرمان تصریح کرد: با مهار آب‌های مرزی با حجم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب که در بعضی از مناطق احتیاج به تصفیه هم نیست می‌توان تا حد زیادی مشکل کمبود آب را حل کرد.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi