پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

4:57:33 - چهارشنبه 26 شهریور 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فعالیت ۵۶۰۰ دانشجوی جهادگر کرمانی در قالب ۱۳۶ گروه جهادی
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کرمان گفت: در تابستان امسال ۱۳۶ گروه جهادی با حضور بیش از ۶۵۰۰ دانشجو طی پنج مرحله در مناطق محروم استان فعالیت کردند.

به گزارش ” دانشجوآزاد ” ناصر بهروز، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان گفت : اردوهای جهادی تایستان امسال در کرمان را مثال زدنی خواند و گفت: هدف از برگزاری اردوهای جهادی محرومیت‌زادیی در مناطق روستایی، تبیعت از فرامین رهبری، خدمت به محرومان، جهاد با نفس و تربیت نیروهای جوان هم طراز با انقلاب برای قبول مسئولیت در آینده است.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب “اقتصاد و فرهنگ با مدیریت جهادی و عزم ملی” نام‌گذاری شده است، محور اصلی فعالیت‌های دانشجویان بسیجی در اردوهای جهادی امسال، ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی است.

بهروز بیان داشت: این اردوها در روستاها و مناطق دور افتاده سبب شده که امکاناتی مانند مدرسه، مسجد، آب و برق فراهم شود و موضوعات فرهنگی اسلامی و سبک زندگی اسلامی به مناطق وارد شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۳۶ گروه جهادی با حضور بیش از ۶۵۰۰ دانشجو طی ۵ مرحله در قالب گروه‌های تخصصی بر مبنای کار اقتصاد مقاومتی به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند؛ ادامه داد: فعالیت دانشجویان در روستاها در زمینه‌های ترویج کشاورزی و فرهنگ کار است و دانشجویان با فعالیت در این عرصه باعث زنده کردن کار اقتصادی روستاها و جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهر‌ها می‌شوند.

وی در رابطه با ترویج سبک زندگی توسط نیروهای بسیجی در روستاهای جنوب کرمان گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی در مناطق محروم باعث شده که بعضی از مردم ماهواره خود را تحویل دهند.

بهروز افزود: در عرصه پزشکی، تیم‌های تخصصی و عمومی، تیم‌های دندان پزشکی و مراقبت‌های خانواده و مامایی به مناطق محروم روستایی نیز اعزام شده اند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به فعالیت دانشجویان بسیجی در عرصه عمرانی نیز گفت: ساخت سه خانه عالم، ۱۰مسجد، ۵ طرح آب‌‌رسانی، ساخت و ساز‌خانه مستمندان از مهمترین فعالیت‌های عمرانی دانشجویان بسیجی در اردوهای جهادی امسال است.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi