پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:24:41 - شنبه 4 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فریاد دانشجویان در اعتراض به سکوت مسئولان دانشگاه/ تعیین تکلیف میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور شاید وقتی دیگر
دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به سکوت مسئولان دانشگاه در برابر انتشار تصاویر سران فتنه و نصب نامه هتاکانه یکی از سران فتنه بر روی تابلوی اعلانات دانشگاه تهران تجمع کردند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین مقابل ساختمان مرکزی و دفتر رئیس دانشگاه تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 به گفته معترضان این تجمع در اعتراض به سکوت مسئولان دانشگاه تهران در برابر انتشار تصاویر سران فتنه و نصب نامه هتاکانه یکی از سران فتنه بر روی تابلوی اعلانات دانشگاه تهران تجمع کردند.

دانشجویان و معترضان در این تجمع با در دست داشتن دست‌نوشته‌ها و سر دادن شعارهایی خواستار رسیدگی به مسائلی که موجب اعتراض آنهاست، شدند.

شعارهای «مرگ برفتنه‌گر»، «حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سیدعلی»، «ریاست فتنه‌گر استعفا»، «پاسخگوی اهانت به ولایت فقیه چه کسی است؟» در این تجمع سر داده شد.

* برگزاری جلسه‌ تعیین تکلیف میزان تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور

هفته گذشته در یک جلسه فوق‌العاده با حضور اعضای اصلی شورای سنجش و پذیرش مسئله بحث سوابق تحصیلی پیگیری و تصمیم‌گیری نهایی به هفته آینده موکول شد.

* انتصابات آموزش عالی

غلامرضا جندقی با حکم رئیس دانشگاه تهران به عنوان رئیس جدید پردیس فارابی این دانشگاه منصوب شد.

طی مراسمی با حضور مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران سعید سلیمانی به عنوان جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ معرفی شد.

* تمدید مهلت ارسال مقاله به نخستین همایش بین‌المللی گفتمان اسلام سیاسی امام خمینی و جهان معاصر

مهلت ارسال مقاله به اولین «همایش بین‌المللی گفتمان اسلام سیاسی امام خمینی و جهان معاصر» تا  ۵ اردیبهشت ماه تمدید شد.

تمام پژوهشگرانی که تاکنون موفق به ارسال مقالات خود نشده‌اند می‌توانند مقالات خود را حداکثر تا تاریخ مذکور از طریق وب سایت همایش به نشانی اینترنتی sccir.ir به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

* اهدای تندیس «صداقت» به سیف توسط اتحادیه انجمن‌ اسلامی مستقل

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: به پاس صحبت‌های صادقانه آقای سیف بر عایدی نداشتن برجام برای کشورمان، این اتحادیه تندیس «صداقت» را به وی اهدا کرد.

* دانشجویان بورسیه همچنان سرگردان بین دانشگاه‌ها و وزارت علوم‌

سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بیش از ۲ سال است در امضای نهایی حکم بورس یک دانشجوی ممتاز تعلل می‌کند و وی با وجود بیش از ۱۰ مقاله علمی ـ پژوهشی و ISI همچنان سرگردان بین دانشگاه و وزارت علوم است.

این دانشجو بیش از ۱۰ مقاله علمی پژوهشی و ISI است که حدود سه سال است سرگردان ادارات و دانشگاه های مختلف وزارت علوم است و در حالیکه که پرونده وی از نظر قانونی مختومه و پیش نویس حکم بورس وی نیز صادر شده و رئیس اداره و معاون مدیر کل مربوطه نیز امضا کرده‌اند، پس از تغییر دولت روند صدور حکم متوقف مانده و حکم نهایی امضاء نمی‌شود و این در حالی است که تایید کنندگان پرونده همچنان در مسند باقی مانده‌اند.

علی رغم اینکه گردش کار قانونی این دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر که از دانشگاه محل خدمت مبنی بر اعلام نیاز و صورتجلسه هیئت اجرایی جذب سال ۱۳۹۲ انجام و پرونده تکمیل و آماده صدور حکم بورس شده است و حتی پیش نویس حکم صادر شده و به امضای مسئولین مربوطه رسیده است، بر خلاف مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و روال کاری وزارت علوم، حدود سه سال است که علیرغم اینکه پرونده این دانشجو هیچگونه مشکلی اعم از معدل، سن،  اشتغال نداشته و بلکه نخبگی و شرایط ممتازی و ثبت اختراع، مقاله، مدرک زبان و…را در رزومه اش دارد،  به بهانه های غیر موجه و واهی و به انحاء مختلف  امضای نهایی حکم و صدور آن را به تعویق انداخته می شود.

این در حالی است که مسئولان وزارت علوم و شخص صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در مصاحبه های مختلف بر حل مشکلات بورسیه های قانونی اذعان دارند  ولی به مکاتبات و درخواست های قانونی این دانشجوی ممتاز پاسخی نداده اند.

بیشتر دانشجویان بورسیه که مشکلات ادعایی وزارت علوم را ندارند، پشت موانع ساختگی ارکان مختلف وزارت علوم متوقف شده و از چرخه دانشگاهی کشور در معرض حذف قرار دارند.

* «هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی» کلید خورد

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری هشتمین جشنواره بین المللی فارابی با حضور قائم‌مقام و دو تن از معاونان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دیگر اعضای شورای سیاستگذاری برگزار شد.

در این جلسه پس از ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره هفتم توسط حسین میرزایی رئیس دبیرخانه هشتمین جشنواره بین المللی فارابی سیاست‌های برگزاری هشتمین جشنواره به تصویب رسید.

برنامه زمان بندی جشنواره هشتم، میزان و نوع جوایز برگزیدگان این دوره و روسای کمیته‌های علمی ۱۲ گانه هشتمین جشنواره بین‌المللی فارابی از مسائل مورد بحث این جلسه بود و همچنین سیدعبدالامیر نبوی به عنوان دبیر شورای علمی جشنواره تعیین شدند.

در این جلسه مقرر شد تا دبیرخانه جشنواره هشتم سازوکارهایی را برای ارتقاء کیفی جشنواره، تداوم ارتباط با برگزیدگان علمی پس از هر دوره به منظور ایجاد شبکه علمی استادان و پژوهشگران علوم انسانی و اجتماعی کشور و معرفی آثار برگزیده  به کار بندد.

در این نشست محمدسعید تسلیمی قائم مقام وزیر علوم، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه، حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، رضا داوری‌اردکانی، رئیس فرهنگستان علوم ایران، سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان، حسینعلی قبادی سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و جمع دیگری از مسئولان حضور داشتند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi