پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:38:27 - دوشنبه 24 بهمن 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون دانشگاه اعلام کرد:
فارغ‌التحصیلی ۶۰ هزار نفر از دانشگاه‌های پیام نور استان کرمان
معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان کرمان با بیان این‌که با پیروزی انقلاب اسلامی مرزهای دانش هم شکسته شد و فراگیری علم برای همه اقشار در دانشگاه پیام نور فراهم شد، گفت: در این زمینه در استان کرمان طی ۴۴ سال گذشته بیش از ۶۰ هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف فارغ التحصیل شدند.

به گزارش دانشجو آزاد:  روح الله خلیلی نژاد اظهار کرد: در مجموع در طول این ۴۴ سال دانشگاه پیام نور استان کرمان مجموعا ۶۰ هزار و ۱۶۶ فارغ التحصیل در رشته‌های مختلف تحویل جامعه داده است.

وی افزود: از این تعداد ۵۰۹ نفر در مقطع کاردانی ، بیش از ۵۷ هزار نفر در مقطع کارشناسی، ۲۵۱۶  نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۳ نفردر مقطع دکتری هستند که می توان گفت بیش از ۸۰ درصد آن ها وارد بازار کار و اشتغال شدند.

خلیلی نژاد تصریح کرد: پیام نور، دانشگاهی برآمده از انقلاب اسلامی در راستای گسترش آموزش عالی و جبران عقب ماندگی های مفرط که در رژیم گذشته در این عرصه  وجود داشت موفق شده آموزشی با کیفیت و شهریه کم را نه تنها در مراکز استانی بلکه در دورترین نقاط کشور ارائه دهد.

معاون دانشگاه پیام نور استان کرمان بیان کرد: این دانشگاه همچنین  ساختارهایی را به وجود آورد تا دانشجویان بتوانند در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت داشته باشند و البته این دانشگاه بر اساس روش آموزش از راه دور و نیمه‌حضوری دامنه وسیعی از رشته‌های مختلف را به‌طور متفاوت ارائه می‌دهد.

وی عنوان کرد: اکنون که بزرگترین دانشگاه دولتی ایران شعار خود را «آموزش عالی برای همه» عملی کرده‌، از نظر کیفی نیز به بهترین حد ممکن رسانده است. از جمله جذب هیئت علمی لازم، تجهیز مراکز به بهترین وسایل آموزشی، گسترش شبکه کتاب درسی دانشگاه با وجود اینکه اکنون نیز بزرگترین شبکه کتاب دانشگاهی ایران را دارد و این موارد از اقدامات مهم این دانشگاه در طول چهار دهه اخیر است.

معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان کرمان گفت: به نظر می‌رسد با رشد بسیار خوبی که دانشگاه در این مدت کوتاه داشته‌است در آینده نه چندان دور به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران و خاورمیانه تبدیل شود.

وی ادامه داد: از سال ۹۰ و بعد از گسترش رشته‌های بسیار متنوع در این دانشگاه، دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه جهان از نظر تنوع رشته و تعداد دانشجو به حساب می‌آید؛ در حال حاضر مرکز بین‌الملل دانشگاه پیام نور در سه مقطع تحصیلی کارشناسی در ۱۸ رشته گرایش، کارشناسی ارشد در ۳۲ رشته گرایش و دکتری تخصصی در هشت رشته در ۵۸ کشور جهان(۷۶ شهر) دانشجوی ایرانی و غیرایرانی دارد.

خلیلی‌نژاد عنوان کرد: اکنون این دانشگاه دارای بیش‌از ۵۰۰ مرکز در سراسر کشور است که به‌صورت نیمه‌حضوری به ارائه آموزش می‌پردازند.

وی اظهار کرد:  به برکت انقلاب اسلامی، در حال حاضر دانشگاه پیام نور از جایگاه پژوهشی مطلوبی در بین دانشگاه های داخلی قراردارد  و با کسب رتبه پانزدهم در بین دانشگاه های داخل، هم راستا با دانشگاه شهید بهشتی در حوزه های پژوهشی به رقابت می پردازد.

این مسئول اضافه کرد: دانشگاه پیام نور با به‌روزرسانی آثار پژوهشی اعضای هیئت علمی در پایگاه های استنادی بین المللی توانست در آخرین رتبه بندی وب‌سایت‌های دانشگاهی، وبومتریک، ۹۱۰ پله ارتقاء یابد.  

ارتقاء رتبه‌بندی جهانی پیام نور ایران

وی گفت: جایگاه دانشگاه پیام نور در آخرین رتبه بندی و بومتریک که به تازگی منتشر شده از  رتبه ۲۳۲۶ در سال ۲۰۲۱ به رتبه ۱۴۱۶ در  سال ۲۰۲۲ ارتقاء یافته و سهم مهمی در این ارتقاء را ثبت ۱۲۲ هزار و ۹۴۰ استناد علمی اعضای علمی پیام نور در گوگل اسکالر طی چند ماه گذشته دارد.

خلیلی‌نژاد هماهنگی درست اعضای هیئت علمی در به روز رسانی آثار پژوهشی و همچنین تلاش روسای استانی را موجب ارتقاء رتبه کشوری ۲۴ پله ای دانشگاه از ۴۵ به ۲۱ دانست و گفت: شهرت پژوهشی دانشگاه از طریق نظرسنجی از صاحب‌نظران به‌دست می‌آید؛ بهره‌وری پژوهشی هم از طریق تعداد مقالات منتشر شده توسط دانشگاه که در مجلات معتبر پایگاه استنادی اسکوپوس نمایه شده‌، حاصل می‌شود.

وی بیان کرد: استنادات علمی به عنوان یکی دیگر از شاخص هاست و تعداد استنادهایی که مقالات دانشگاه در پایگاه استنادی اسکوپوس دریافت کرده‌ وزن ۳۰ درصد است که در این رتبه‌بندی مهم است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi