پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:04:03 - جمعه 21 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
غرفه دانشجویان ایرانی در نمایشگاه «روز ملل» برتر شد
غرفه دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه آمریکایی واحد کویت در جشنواره سالانه «روز ملل» برتر شناخته شد، این جشنواره با حضور ۲۳ کشور جهان برگزار شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از مهر؛ دانشگاه آمریکایی واحد کویت با برگزاری جشنواره سالانه «روز ملل» شاهد فعالیت‌های متنوع فرهنگی بیش از ۲۳ کشور جهان از جمله ایران، آمریکا، اسپانیا، فرانسه، ارمنستان، هند، مصر، پاکستان، لبنان، سوریه، اردن، انگلیس و کویت، بود.

جشنواره سالانه «روز ملل» با برگزاری آیین افتتاحیه در حضور رؤسای دانشکده‌ها و جمع باشکوهی از اساتید و دانشجویان دانشگاه آمریکایی کویت، گشایش یافت.

در این جشنواره که به مدت ۲ روز به طول انجامید، نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده در فعالیت‌های سه‌گانه این جشنواره شامل برگزاری سفره غذاهای سنتی، اجرای زنده برنامه موسیقی، اجرای نمایش‌های سنتی و نمایشگاه معرفی آثار فرهنگی و هنری، با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این دانشگاه که خود را برای شرکت در این جشنواره آماده کرده بودند، در پایان این جشنواره با رأی کمیته داوران موفق شدند در بخش نمایشگاهی و سفره سنتی ایرانی، همانند سال گذشته، مقام نخست را به خود اختصاص دهند.

دانشجویان ایرانی با پوشش لباس‌های محلی اقوام کشورمان در این دوره حاضر شدند و توانستند علاوه بر معرفی آثار فرهنگی ـ هنری و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی، در حضور بازدیدکنندگان، گزیده‌ای از اشعار حافظ را خطاطی کرده و به علاقمندان تقدیم کنند.

ترجمه برخی اشعار شاعران نامی کشورمان همانند سعدی و حافظ و خوشنویسی، از دیگر فعالیت‌های جالب توجه دانشجویان کشورمان بود که با استقبال دانشجویان و بازدیدکنندگان مواجه شدند.

در حال حاضر ۱۹ دانشجوی ایرانی در دانشگاه واحد آمریکایی کویت در رشته‌های کامپیوتر، مدیریت اداری، مترجمی زبان انگلیسی و … مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi