پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:51:11 - شنبه 23 اسفند 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عظمت کرمان در ووشو گم شده است
در پایان مسابقات قهرمانی کشور سهم کرمان از تمامی مدالهای توزیع شده در دو قسمت تالو و ساندا , یک مدال طلا بود .

 به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از “ورزش خبر”؛ مسابقات ووشو قهرمانی کشور در دو بخش تالو و ساندا به پایان رسید. این رقابت ها به میزبانی استان هرمزگان و در سالن فجر شهر بندرعباس برگزار شد.

 

مسابقات در حالی به اتمام رسید که سهم کرمان از این دوره از رقابتها تنها یک طلا در قسمت تالو و در فرم نن چوان برای کرمان بزرگ میباشد .

 

در حالی  که نفرات ملی پوش از حضور در این مسابقات معاف بودند و به نوعی فرصت برای خود نمایی سایر پشت خط مانده ها  و مدعی های پوشیدن لباس تیم ملی بود  فرصتی که هیئت ووشو کرمان به راحتی از آن گذشت و به نوعی قافیه را به سایر رقبا واگذار کرد .

 

این مسابقات در حالی به کار خود پایان داد که با توجه به سوابق ووشو کاران کرمانی در سالهای گذشته  تصور بیشتر از یک مدال آن هم در قسمت تالو  برای این استان پهناور می بود .

 

در سالهای گذشته با ورود مربیان خارج از استان  خون تازه ای به رگهای ووشو راه یافته بود و نفرات متعددی از استان به تیم ملی راه یافته بودند و در این بین نمی توان سهم مربی همچون منصور نوروزی را نادیده گرفت  . اینکه چرا امسال برای قسمت آقایان مربی آورده نشد تا هم بار فنی تیم افزایش یابد و هم با کسب مدال , کرمان همچنان یکی از استانهای شناخته شده باشد بر همگان پوشیده است اگر از دید هزینه  بررسی شود هیئت استان توانایی پرداخت هزینه را داشته است زیرا برای بانوان مربی به اصطلاح حرفه ای آورده شد مربی که امید است هیئت ووشو با ارائه عملکرد بانوان خود  بتواند از این تصمیم عجولانه خود دفاع کند اما در قسمت آقایان با وجود نفرات مستعدی همچون معین حاجی زاده که سابقه پوشیدن لباس تیم ملی را دارند مربی با دانشی به تیم اضافه نشد تا بازیکنان کرمان در همان دور نخست از گود خارج شوند .

 

کرمان در زمانهای نه چندان دور قطب رزمی ایران شناخته می شد اما در سالیان اخیر با مشکلاتی همچون عدم مدیریت صحیح و چند شغله بودن مدیران و خود بزگ بینی بعضی از مسئولان هیئتها که خود را کم از مربیان با سابقه نمیدانستند و آوردن مربی خارج از استان را بار مالی بر دوش هیئت میپنداشتند و حاضر شدند در کمال فروتنی خود بر مسند مربیگیری تیم های کرمان بنشینند باعث شده است تا کرمان در ووشو و کاراته و … از عرصه رقابت جا بماند و مبارزان کرمانی به نوعی زنگ تفریح برای سایر رقبا باشند .

 

امید است در سال جدید با نگاهی دوباره به عملکرد خود , هیئتهای رزمی  کرمان بتوانند مشکلات درونی خود را برطرف کرده و بتوانند با استفاده از استعدادهای ناب , نام کرمان را بر بام رزمی ایران  برافراشته کنند .

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi