پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:02:55 - یکشنبه 30 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عرضه اولین محصول پنبه تراریخته به بازار در سال جاری
رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با اعلام اینکه سال گذشته برای اولین بار آزمایش‌های مزرعه‌ای برای تولید محصول پنبه تراریخته آغاز شد، از عرضه اولین محصول پنبه تراریخته و تجاری سازی آن خبر داد.

به گزارش”دانشجو آزاد ” به نقل از مهر ؛ دکتر بهزاد قره‌یاضی با بیان اینکه امروز انطباقی میان محصولات بیوتکنولوژی و ارگانیک به وجود آمده است، گفت: در بیوتکنولوژی تلاش می‌کنیم علاوه بر اینکه از سمی استفاده نمی‌کنیم، محصول خوبی هم برداشت کنیم به گونه‌‌ای که از نظر اقتصادی هم به‌صرفه باشد.

وی افزود: زیست‌فناوری کاربردهای مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به حوزه کشاورزی اشاره کرد. به عنوان مثال در بخش کشاورزی موفق شدیم با خالص‌سازی جلبک‌های موجود در دریاچه ارومیه، بتاکاروتن استخراج کنیم که در تغذیه دام، انسان و تولید لوازم آرایشی کاربرد دارد.

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران پیشرفت علمی در عرصه زیست فناوری را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: باید یک گام دیگر برداریم و برای استفاده از فناوری به شرکت‌های دانش بنیان میدان بدهیم.

قره یاضی ادامه داد: پیش از این زیست‌فناوری در چنبره دستگاه‌های دولتی بوده است اما اکنون در تلاشیم آن را به شرکت‌های دانش بنیان بسپاریم. متاسفانه در عمر ۸ ساله دولت‌های نهم و دهم افت محسوس در این حیطه داشتیم اما اکنون با تغییر مدیریت‌ها به سمتی می‌رویم که بر میزان کیفیت محصولات حاصل از زیست فناوری از جمله واکسن‌ها افزوده شود.

به گفته مسئول امور بین‌الملل سومین جشنواره زیست فناوری، ون مونتاگو، رئیس اتحادیه بیوتکنولوژی اروپا، کازوواناتاده، برند ژاپنی جایزه خوارزمی، هیئت‌های‌ بلندپایه از چین، پاکستان، ترکیه، مغولستان، فیلیپین و مالزی از جمله مهمانان خارجی مدعو به این دوره از جشنواره هستند.

به گزارش مهر، سومین جشنواره و همایش زیست فناوری ایران با شعار «زیست‌فناوری: امنیت غذایی، سلامت، محیط زیست و توسعه پایدار» توسط ستاد توسعه فناوری جمهوری اسلامی ایران ۳۱ اردیبهشت تا ۲ خرداد در نمایشگاه بین‌المللی سالن خلیج فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi