پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:58:51 - دوشنبه 18 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طرح پروتکل الحاقی در راستای اهداف سلطه جویانه آمریکاست/ حفظ وحدت مردم و گروههای سیاسی باعث ارتقاء ایران اسلامی خواهد بود
دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: طرح پروتکل الحاقی هم در راستای اهداف سلطه جویانه آمریکاست و آنها قصد تسلط و اطلاع کامل از منابع نظامی ما را دارند.

رضا ایرانمنش در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با سخنرانی های امام خامنه ای در روزهای خاص سال گفت: حضرت آقا هر ساله در چند سخنرانی مهم خودشان مواضع اصلی نظام و انقلاب را عنوان می کنند و خط و مشی هایی که باید در طول سال سرلوحه کار مسئولین و مردم قرار بگیرد را معرفی می کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه داد: از جمله آن روزهای خاص، اول فروردین در حرم امام رضا و روز ۱۴ خرداد در مرقد امام (ره) است؛ امسال هم حضرت آقا نکاتی را عنوان کردند که باید هم سرلوحه کار دولت مردان قرار گیرد و هم سرلوحه کار مردم.

وی با اشاره به نکات مطرح شده در سخنان مقام معظم رهبری در مرقد امام راحل(ره) تشریح کرد: ایشان امسال درمورد بی اعتمادی نسبت به قدرتهای استکباری صحبت کردند که با توجه به اینکه دولتمردان ما در حال مذاکره با ۵+۱ هستند؛ عنوان کردن این نکته از سوی رهبری در این شرایط خاص حکایت از درایت ویژه ایشان دارد.

ایرانمنش افزود: امام خامنه ای همواره به بی اعتمادی نسبت به آمریکا اشاره کرده اند و الان هم در لحن صحبتهای تیم مذاکره کننده مشخص است که این بی اعتمادی نسبت به دولت آمریکا بوجود آمده است، بطوریکه چند روز پیش ظریف مطرح کرد که مذاکرات فقط در بحث هسته ای است و در زمینه های دیگر نخواهد بود و این نشان از زیادخواهی طرف غربی است.

این فعال دانشجویی با تاکید بر منفعت طلبی آمریکا عنوان کرد: مسلما آمریکا هیچگاه به نفع ما قدمی بر نمی دارد و قطعا دولت آمریکا به این مذاکرات بیش از هر کشور دیگری نیاز دارد و آنها می خواهند خواسته های غیرمنطقی خود را به تیم مذاکره کننده ما تحمیل کنند اما فرزندان ایران در تیم مذاکره کننده جلوی این زیاده خواهی خواهند ایستاد.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به صحبتای رهبری در خصوص استقلال ملی و رد سلطه پذیری توضیح داد: یکی از برنامه های دراز مدتی که آمریکا دارد این است که سلطه خود را در دنیا گسترش دهد و ایران هم از این قاعده مستثنا نیست و قطعا سلطه به تمامی منابع ما از اهداف آنهاست.

وی ادامه داد: طرح پروتکل الحاقی هم در راستای اهداف سلطه جویانه آمریکاست و آنها قصد تسلط و اطلاع کامل از منابع نظامی ما را دارند که البته با تدابیر رهبری و همراهی دولت این خیال خامی بیش نیست.

رضا ایرانمنش با تاکید بر یکی دیگر از محورهای سخنان رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: نکته قابل تامل دیگر تکیه بر وحدت ملی است که با توجه به اینکه نسبت به مذاکرات هسته ای در کشور چند موضع شکل گرفته است و برخی معتقدند تمام مشکلات کشور با به توافق نهایی رسیدن در مذاکرات حل می شود و دولت باید تمام توان خود را در این راه خرج کند اما عده ای هم در مقابل این دیدگاه قرار دارند؛ بایستی در این مورد به یک همدلی رسید.

این فعال دانشجویی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امسال سال همدلی و همزبانی دولت و ملت است باید این وحدت شکل بگیرد و تنها راه برطرف شدن مشکلات این است که ما وحدت خود را بیشتر کنیم و با کمک همدگیر بتوانیم بحث اقتصاد مقاومتی را هر چه بیشتر و بهتر عملی کنیم و این مهم میسر نخواهد شد مگر اینکه یکصدا باشیم و گروههای سیاسی هرکدام نخواهند ساز خود را بزنند و اهداف خودشان را دنبال کنند بلکه همه یک هدف داشته باشند و آن هم ارتقاء ایران اسلامی باشد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi