پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:09:31 - یکشنبه 31 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
طرح مجلس در الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای تقویت مواضع تیم مذاکره‌کننده است
عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه طرح مجلس در الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای همان مواضع تیم مذاکره‌کننده در لغو یکجای تحریم‌ها و دفاع از منافع ملی است، گفت: این طرح ایستادگی تیم مذاکره‌کننده بر منافع ملی را تقویت می‌کند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از فارس؛ محمدرضا مرندی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ضمن تقدیر از طرح نمایندگان مجلس بر الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای اعلام کرد: ما در چند ماه گذشته شاهد درگیری کنگره و دولت آمریکا بر سر لغو تحریم‌ها بوده‌ایم.

وی افزود: این درگیری کنگره و دولت آمریکا بر سر ایستادگی مقابل جمهوری اسلامی بود و اینکه گنگره نمی‌خواست امتیاز پیروزی در مذاکرات تنها به نام دولت آمریکا بخورد.

این استاد دانشگاه با انتقاد از کسانی که معتقدند باید تحریم‌ها برداشته شود تا همه مشکلات ما برطرف شود، گفت: حتی اگر برخی آقایان به چنین موضوعی معتقدند نباید در برابر دشمن آن را بیان کنند.

مرندی با بیان اینکه مجلس باید زودتر به مسئله هسته‌ای ورود پیدا می‌کرد گفت: وقتی مجلس در مذاکرات زیاده خواهی‌های طرف مقابل را مشاهده می‌کند باید به این مسئله ورود کند چراکه این موضوع به سود دولت و تیم مذاکره‌کننده خواهد بود.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: همانطور که اوباما دلیل عدم برخی اقدامات را کنگره عنوان می‌کند، دولت ما نیز می‌تواند از چنین فرصتی استفاده کند و از این طریق جلوی زیاده‌خواهی های آنان بایستد.

وی با بیان اینکه شنیدن یک صدا و یک موضع در داخل باعث تقویت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خواهد شد، گفت: طرح مجلس در الزام دولت به حفظ دستاورد‌های هسته‌ای چیزی جز مواضع تیم مذاکره‌کننده که همان لغو یکجای تحریم‌ها و دفاع از منافع ملی، نیست.

مرندی در پایان گفت: این طرح در واقع تقویت و پشتیبانی از دولت و تیم مذاکره کننده برای احقاق حقوق ملت است و در این مورد مجلس پشت دولت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi