پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:44:57 - جمعه 17 آذر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رییس کل دادگستری کرمان در دیدار با دانشجویان تاکید کرد:
ضرورت تقویت امید در جامعه دانشجویی/سیاست زده نشوید
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دانشجو باید سیاسی باشد ،اما سیاست زده نباشد.

به گزارش دانشجو آزاد: حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست با دانشجویان رشته حقوق دانشگاه های شهید باهنر،دانشگاه آزاد اسلامی کرمان و دانشگاه ولی عصر (عج)رفسنجان  به مناسبت روز دانشجو با اشاره به شهادت شهیدان بزرگ‌نیا، قندچی و شریعت‌رضوی از دانشجویان دانشگاه تهران در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ بیان کرد: این دانشجویان به نماد استکبارستیزی در مقابل نظام سلطه تبدیل شدند. 
 
رییس کل دادگستری استان کرمان  با بیان اینکه نقش دانشجویان در کشور و نظام اسلامی بسیار مهم است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر ایران قوی تاکید کرده‌اند و اینکه کشور ما باید قوی و مقتدر باشد و اقتدار فقط در بحث مسائل نظامی و قضایی نیست بلکه اقتدار علمی و پژوهشی برای کشور قدرت ایجاد می‌کند و یک کشور قدرتمند می شود. 
 
او خاطر نشان ساخت: امروز هر کشوری که از لحاظ علمی‌ قوی تر باشد در جهان مقتدر تر است و دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز پژوهشی و علمی کشور می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

وی اعلام کرد: رتبه کشور ما در تولید علم و دانش رتبه قابل قبولی است ولی می تواند از این هم بهتر باشد.

حمیدی با اشاره به اینکه اولین انتظار از دانشجویان ورود در کارهای علمی و تلاش برای ارتقای جایگاه علمی خود، دانشگاه و کشور است، خاطر نشان ساخت: امروز اولین وظیفه دانشجویان و دانشگاهیان تمرکز بر روی مسائل علمی است و این به‌معنای غافل شدن ازمسائل دیگر مانند سیاست نیست بلکه دانشجو باید به‌موقع در مسائل مختلف صاحب‌نظر باشد. 
 
اوتصریح کرد: دشمن به دنبال ترویج یاس و ناامیدی در کشور است و اگر دانشجویان در این دام گرفتار شد و امید خود را از دست داد، دیگر هیچ انگیزه‌ای برای کار و خدمت کردن به کشور و جامعه ندارد، بنابراین دانشجویان با امید پیش بروند و این امید را در دیگران تقویت کنند. 
 
وی در پاسخ به خواسته دانشجویان برای ارتباط بیشتر با دستگاه قضایی تصریح کرد: افزایش این ارتباط یکی از  خواسته‌هایم است و این ارتباط هم برای دستگاه قضایی و هم برای دانشگاهها فواید زیادی دارد و قوه قضاییه بر این امر تاکید دارد.

رییس شورای قضایی استان کرمان افزود :انتقال ایرادات و اشکالات و بهره‌گیری از توان دانشجویان در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و به‌ویژه پیشگیری از وقوع جرم و استفاده از تجربه استادان در زمینه راهکارهای موثر بر پیشگیری از وقوع جرم امری مهم است.
 
وی خطاب به دانشجویان گفت: نگویید ما اگر مطلبی را بگوییم یا بنویسیم، چه کسی گوش می‌کند و یا چه کسی عمل می‌کند، خیر این‌طور نیست، مطالب و پیشنهادات خود را به ما منتقل کنید، حتما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

*دادگاه‌های «آنلاین» در کرمان برگزار می‌شوند
 
حجت الاسلام حمیدی همچنین با استقبال از پیشنهاد دانشجویان برای حضور در مجموعه‌های مختلف دادگستری استان کرمان گفت: دادگاه‌های برخط «آنلاین» برگزار می‌شود و دانشجویان به‌صورت مجازی می‌توانند در این دادگاه‌ها شرکت کنند و زمینه حضور فیزیکی دانشجویان حقوق در مراجع قضایی هم فراهم می‌شود. 


*دانشجو باید سیاسی باشد اما سیاست زده نباشد

او تصریح کرد: انتخابات در کشور ما همیشه یک موضوع مهمی‌ست و انتخابات ۱۱ اسفندماه سال‌جاری بسیار مهم است و تغییرات عمده‌ای در قانون انتخابات به‌وجود آمده که نوآوری‌های خوبی در این قانون جدید به‌وجود آمده است که به دانشجویان حقوق توصیه می‌کنم این قانون را مطالعه کنند. 

وی ادامه داد: بر اساس قانون جدید انتخابات تمام فعالیت‌های کاندیداها باید شفاف باشد و نظارت بر آن شکل بگیرد. 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه همیشه بعضی از نامزدهای انتخاباتی درصدد هستند از فضاهایی برای خودشان استفاده کنند که یکی از این فضاها دانشگاه است، تصریح کرد: دانشجویان در وهله اول باید مراقب ایجاد این فضاها باشند و اجازه ندهند کسی به نفع خودش از احساسات دانشجویان استفاده کند. 

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با تاکید بر اینکه شور انتخاباتی خوب است و موجب افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود و دانشجو باید سیاسی باشد اما سیاست زده نباشد تا از او سوء‌استفاده نشود، افزود: اما سوء‌استفاده
کردن‌ها و دویدن برای منافع اشخاص منفعت‌طلب صحیح نیست. 

وی ابراز داشت: مطالبات دانشجویان ارزشمند و مفید بود و این موارد مانند همیشه در دستور کار قرار می‌گیرد و ان‌شاءالله عملیاتی می‌شود و همیشه آمادگی داریم از نقطه‌نظرات و پیشنهادات دانشحویان استفاده کنیم.

گفتنی است در ابتدای این نشست نمایندگان دانشجویان حقوق شهر کرمان نیز  به بیان مطالبات، خواسته‌ها و نظرات خود را با رئیس کل دادگستری استان کرمان پرداختند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi