پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:22:56 - شنبه 22 آبان 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد:
شیوع سرطان حنجره، مثانه و کبد در استان کرمان، بالاتر از متوسط کشوری
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان توزیع جغرافیایی بیماری های بدخیم در استان کرمان را ناهمگن دانست و اعلام کرد: شیوع سرطان حنجره، مثانه و کبد در استان کرمان بیشتر از متوسط کشور است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از ایسنا، منطقه کویر، دکتر”علی اکبر حق دوست” در کنفرانس سلول های بنیادی با محوریت کاربردها، پتانسیل ها و چشم انداز، به نیمرخ بیماری‌های بدخیمی کشور و استان اشاره و گفت: بیماری های بدخیم بر اساس آمارها پراکندگی آن در کشور متفاوت می باشد.

وی ادامه داد: بیشترین شیوع سرطان در بین زنان مربوبط به سرطان سینه، روده بزرگ و معده و در بین مردان بیشترین شیوع سرطان معده، پروستات و روده بزرگ است ضمن آنکه میانگین سنی سرطان سینه در بین خانم‌ها نیز در ایران  ۶ سال  کمتر از میانگین جهانی آن می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به روند کاهنده سرطان معده در کشور اشاره و اذعان کرد: در بین سرطان ها از لحاظ بار اقتصادی و عمری که از جامعه می گیرند، سرطان معده در اولویت قرار می گیرد.

حق دوست روند سرطان از شمال کشور به جنوب را کاهنده دانست و ابراز کرد: دلیل این روند نیز تا کنون ناشناخته مانده است اما مسئله ای قابل تامل است که باید روی آن تحقیقات بیشتری انجام شود.

وی توزیع جغرافیایی بیماری های بدخیم در استان کرمان را ناهمگن دانست و اعلام کرد: شیوع سرطان حنجره، مثانه و کبد در استان کرمان بیشتر از متوسط کشور می باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بروز سرطان در شمال استان را بیشتر از جنوب استان اعلام و عنوان کرد: در برخی از روستاهای فاریاب میزان شیوع سرطان خون زیاد می باشد که باید در این زمینه پژوهشگران تحقیقاتی انجام دهند.

حق دوست مصرف مواد مخدر را یکی از دلایل بروز سرطان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بر اساس بررسی ها استان کرمان از لحاظ مصرف مواد مخدر سنتی، رتبه سه کشور و از لحاظ مصرف مواد مخدر صنعتی رتبه بالای دهم را در کشور را دارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi