پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:57:25 - چهارشنبه 14 تیر 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شناسایی و دستگیری مدعیان فروش سؤالات کنکور در کرمان
رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی و دستگیری ۳ نفر به جرم اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش دانشجو آزاد:  به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا رضایی اظهار داشت: طی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فرد یا افرادی ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام به بهانه فروش سؤالات کنکور قصد کلاهبرداری از داوطلبان را دارند که پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در این پرونده بالغ بر۵۰ نفر در شبکه اجتماعی تلگرام به استناد تعداد اعضاء و دنبال‌کنندگان زیاد یک کانال فروش سؤالات که به‌صورت جعلی برای فریب داوطلبان ایجاد شده بود، اعتماد و اقدام به واریز وجه به حساب ادمین‌های این کانال کرده بودند اما هیچگونه پاسخی دریافت نکرده بودند که در این رابطه با  اقدامات تخصصی پلیس فتا ۳ عضو اصلی یک باند در یکی از شهرستان‌های غرب استان کرمان شناسایی و دستگیر شدند.

رضایی با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ کلاهبرداری از مالباختگان بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد شده، عنوان کرد: با نزدیک‌شدن به ایام برگزاری کنکور سراسری، اقدامات متقلبانه این حوزه نیز زیاد می‌شود که در همین راستا با رصد مستمر فضای مجازی، عاملان و گردانندگان اینگونه کانال‌ها و افراد کلاهبردار تحت پایش و شناسایی پلیس فتا قرار دارند و برای متخلفان مجازات جزای نقدی، حبس و محرومیت از شرکت در آزمون تعیین شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: با توجه به اینکه سؤالات کنکور تا لحظه برگزاری آزمون در قرنطینه هستند، ادعای دسترسی به سؤالات توسط سودجویان صرفاً با هدف کلاهبرداری صورت می‌گیرد، از این‌رو از شهروندان تقاضا داریم هیچ وجهی را حتی به‌عنوان بیعانه واریز نکنند. اما این در حالی است که برخی کلاهبرداران با ادعاهایی نظیر تضمین قبولی و کسب رتبه برتر در کنکور، داوطلبان را اغفال و پس از دریافت وجوه چند میلیونی، دیگر پاسخگوی تماس‌های آنان هم نیستند.

پایان پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi