پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:25:00 - پنجشنبه 4 خرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شناسایی هزار قلم ابزار تقلب در کنکور
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا از شناسایی هزار قلم ابزار تقلب در کنکور و تغییر شگرد مجرمان سایبری در زمینه ارسال لینک آلوده به ادعا‌های واهی درباره فروش سوالات کنکور خبر داد.

به گزارش دانشجو آزاد:وحید مجید، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا از شناسایی هزار قلم ابزار تقلب در کنکور و تغییر شگرد مجرمان سایبری در زمینه ارسال لینک آلوده به ادعا‌های واهی درباره فروش سوالات کنکور خبر داد.

مجید بیان کرد: در دو حوزه مشخص کانال‌ها و پیج‌ها و لینک‌هایی که ادعای فروش سوالات کنکور را دارند همچنین حوزه‌هایی که ابزار‌های همچون میکروچیپ‌ها که مدعی تقلب در کنکور هستند و آن‌ها را به فروش می‌رسانند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا گفت: در سال گذشته یک هزار قلم ابزار میکرو ارسال کننده، میکرو فرستنده، ابزار‌ها و ریز تراشه الکترونیک شناسایی و ضبط شده است و افرادی که خریداری کرده‌اند هم مورد پایش قرار گرفته‌اند و اقدامات لازم درباره آن‌ها انجام شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۹ بالغ برای ۲ هزار و ۷۴ مورد رصد عام در مورد فضای سایبر داشتیم که این موارد مترکز بر شبکه‌های اجتماعی تلگرام و ایسنتاگرام بودند. از این ۲ هزار و ۷۴ مورد موضوعات پالایش شدند که تقریباً ۷۰۷ مورد به بستر‌هایی رسیدیم که ادعا‌هایی را در مورد فروش سوالات کنکور مطرح کردند.


بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi