پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:52:30 - شنبه 4 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شما کشیش هستید یا کاباره‌دار!؟
گفتم شما کشیش هستید یا کاباره‌دار!؟ این‌جا کلیساست یا سالن رقص!؟ کشیش گفت من به این وسیله میخواهم جوانها را به کلیسا جذب کنم!

به گزارش “دانشجوآزاد” روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر کرمان در پی حرمت شکنی ها در شب ولادت امیرالمومنین در تالار وحدت دانشگاه باهنر بیانیه ای به شرح ذیل صادرکرد:

باسمه تعالی

حب مولا نتیجۀ سحر است، باش تا صبح دولتش بدمد
آن صنوبر دلی که می باید پیش او سرو، سر فرود آرد
چهارده قرن بعد خیلی ها دم از او می زنند اما مرد
هم چنان خار بر دو چشمش هست، همچنان تیغ در گلو دارد

مرحوم سیدقطب جریانی را در یکی از کتابهایش اینگونه مینویسد که به یکی از شهرهای آمریکا رفتم و دیدم در کنار درِ یک کلیسا اطلاعیه‌ای نصب کرده‌اند: «امشب یک برنامه‌ی رقص و شادی و شام سبک و موسیقی اجرا میشود!» تعجب کردم که کلیسا به چه مناسبت اینها را اعلام کرده! مینویسد: کنجکاو شدم در آن ساعتِ معین بروم ببینم چه خبر است. دیدم بله، یک سالن رقص در کنار سالن کلیساست؛ زوجهای جوان می آیند و میرقصند؛ موسیقیهای محرک هم پخش میشود! افرادِ یکخرده مسن‌تر هم کنار نشسته‌اند و تماشا میکنند و از نگاه کردن لذت میبرند! کشیش هم اواخر شب روی سن ظاهر شد و با رفتار خیلی آرام و ملایم رفت نور چراغها را تنظیم کرد! میگوید فردا رفتم سراغ کشیش؛ گفتم شما کشیش هستید یا کاباره‌دار!؟ این‌جا کلیساست یا سالن رقص!؟ کشیش گفت من به این وسیله میخواهم جوانها را به کلیسا جذب کنم!

شاید این روایت مرحوم سید قطب از کلیسا بی شباهت به برنامه های به اصطلاح فرهنگی برخی کانون های امور فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان نباشد.به طور مثال سه شنبه شب در دانشگاه برنامه ای با عنوان “جشن همای رحمت” توسط کانون یاریگران امور فرهنگی برگزار می شود که اگر از کلمه “جشن”  آن چشم پوشی کنیم تقریبا هیچ شباهتی به عنوانش ندارد!شاید دیدن صحنه هایی خلاف عرف،شرع و قوانین دانشگاه در جشن های منتسب به برخی کانون های امور فرهنگی مسئله غیر منتظره ای نباشد اما اینکه به اسم یک برنامه مذهبی و به مناسبت ولادت مولای متقیان علی (ع) جشنی برگزار شود که نه تنها هیچ رنگ و بویی از این امام بزرگوار نداشته باشد بلکه آشکارا به آموزه های این امام همام پشت پا بزند واقعیتی اسفناک است که نشان از مظلومیت امام عزیزمان در جاهایی از دانشگاه دارد!همان جاهایی که گویی تفکر انقلاب هنوز بدان جا نرسیده است!وگرنه کدام منطق قبول می کند که به مناسبت ولادت امام علی (ع) در دانشگاه عده ای برقصند و یا موسیقی زنده برگزار شود؟!

البته برخورد مناسب یکی از مسئولین فرهنگی دانشگاه در خاتمه دادن به این حرمت شکنی کاملا قابل تقدیر و ستایش است؛اما مشکل از آن جایی آغاز می شود که عده ای که تمام وجودشان را بوی تعفن تفکر سکولار گرفته در راس برگزاری چنین برنامه هایی قرار می گیرند و کاملا مشخص است که این افراد زمانی که می خواهند چنین برنامه ای را نیز اجرا کنند تفکر سکولاریشان بر آن ها چیره میشود!آیا همه سهم امام علی (ع) در جشنی که به نام او برگزار می شود تنها چند بیت شعرخوانی در اول برنامه است؟!با خود بگوییم خوب است دیگر ولادت امام علی (ع) را گرامی داشتیم حالا برویم سراغ جشنمان!آیا این نمونه بارز و کاملا قابل احساس یک تفکر سکولاری نیست؟!

واقعیت آن است که بیش از اندازه بها دادن به برخی دانشجویان و بی مهری به گروهی دیگر نمی تواند نتیجه ای غیر از این به دنبال داشته باشد . اینکه افرادی از همه گونه حمایت برخوردار باشند و در قبال حرکت های ناصحیح خود پاسخگو نباشند کار را به اینجا می رساند که می بینیم. سلسله توهین ها به ارزش ها در پنهان و آشکار و تسامح در برخورد با عاملین آن نتیجه اش این است و به احتمال قوی برخی مجددا برای فرار از پاسخگویی تقصیر را بر عهده افرادی بگذارند که از خارج دانشگاه آمده بودند!و خدا نیاورد روزی را که یک دانشجو هنگام ورود به دانشگاه کارت خود را به همراه نداشته باشد. باید باور کنیم که سیاسی کاری نباید محور همه کنش ها و واکنش ها قرار گیرد.

و ای کاش مسئولین فرهنگی که حالا نزدیک ۳ سال است به فریادهای دلسوزان توجه قابل قبولی نکرده اند، برخی رویه ها غلط گذشته را اصلاح کنند و مانند آنچه در تالار وحدت رخ داد مرز ها را روشن تر کنند تا عده ای که با فرهنگ ایرانی اسلامی بیگانه اند نتوانند از بیت المال مسلمین حداکثر استفاده را بکنند و تیشه بر ریشه اسلام بزنند.

ای کاش در مدت باقی مانده از مسئولیتشان طرح خود را برای بهبود وضعیت فرهنگی دانشگاه ارائه دهند و ما را امیدوار کنند که قرار نیست برنامه های مقطعی که علاوه بر صرف هزینه های گزاف تاثیرگذاری آن ها هرگز سنجیده نشده وآسیب های آن ها به کرات اثبات شده است ، ادامه داشته باشد.

ما دانشجویان بسیجی دانشگاه مراتب تأسف خود را از برگزاری اینگونه برنامه ها اعلام می داریم و از دستگاه های نظارتی دانشگاه انتظار داریم رسالت خطیر انقلابی خویش را فراموش نکرده و اقدامات مناسب را جهت عدم تکرار اینگونه وقایع در فضای مقدس دانشگاه در دستور کار خود قرار دهند.

 

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi