پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:18:08 - یکشنبه 7 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شایعه آلوده بودن ریزگردها به ویروس دروغ است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: شایعه آلوده بودن ریزگردها به ویروس دروغ است.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ از دیروز که ریزگردها به کرمان هم رسیده اند در شبکه های اجتماعی خبری مبنی براینکه این ریزگردها آلوده به ویروس هستند منتشر شد که منبع خبر را معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانسته اند.

جریان این خبر را از طریق علی اکبر حق دوست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان جویا شدیم که وی تاکید کرد: قطعا این خبر صحت ندارد و شایعه دروزغی است که به معاونت بهداشت دانشگاه نسبت داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شرایط زنده بودن یک ویروس گفت: از لحاظ بیولوژیکی غیر ممکن است که ریزگردها آلوده به ویروس باشند چون زنده بودن ویروس شرایط ویژه ای را می طلبد.

حق دوست افزود: ویروس در این ریزگردها خودش آسیب می بیند و از بین می رود پس قطعا این ریزگردها در بیماری های ویروسی و عفونی تاثیری ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ریزگردها روی چشم و ریه تاثیر می گذارند و مسلما ناراحتی های چشمی و تنفسی را تشدید خواهند کرد که شهروندان بایستی با رعایت نکات بهداشتی از آسیب در امان بمانند.

لازم به ذکر است سازمان هواشناسی استان کرمان گرد و غبار ایجاد شده در استان کرمان را ناشی از شدت یافتن بادهای ۱۲۰ روزه سیستان دانسته است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi