پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

19:30:59 - پنجشنبه 7 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سواد سلامت جامعه مطلوب نیست
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در همایش ملی کتابخانه و سواد اطلاعات سلامت گفت: سواد سلامت جامعه مطلوب نیست زمانی که این سواد مطلوب نباشد ارتقاء جامعه را به سمت مطلوب نخواهیم داشت.

به گزارش “دانشجو آزاد “؛رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در همایش ملی کتابخانه و سواد اطلاعات سلامت گفت: سواد سلامت جامعه مطلوب نیست زمانی که این سواد مطلوب نباشد ارتقاء جامعه را به سمت مطلوب نخواهیم داشت.

دکتر”علی اکبر حق دوست” افزود: سواد سلامت قدرت گیرندگی افراد را نشان می دهد.

 وی اضافه کرد: گاهی اوقات نیز دادن دانش سلامت  می تواند مخرب باشد زیرا ممکن است  پیام متناسب با سطح سلامت جامعه نباشد و این امر باعث کج اندیشی می شود.

 وی خاطر نشان کرد: دانش سلامت مهم است اما اگر به رفتار سلامت منجر نشود، جذابیت ندارد.

دکتر حق دوست بیان کرد: ما در سواد سلامت،  دانش سلامت و رفتار سلامت مشکل داریم و همه هدف ها باید به سمت ایجاد رفتار سالم تغییر پیدا کند.

دکتر اعظمی رییس همایش ملی کتابخانه و سواد اطلاعات سلامت نیز گفت: ۸۰ مقاله برای این همایش انتخاب شد که ۳۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۷ مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

 وی ادامه داد: در کرمان با توجه به اینکه ۱۲۶ کتابخانه وجود دارد هریک از این کتابخانه ها می توانند مروج فرهنگ سلامت در جامعه باشند و اطلاعات لازم سلامت را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند.

  به گزارش وب دا، همایش ملی کتاخانه و سواد اطلاعات سلامت، دومین همایش انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه کرمان است که امروز ششم خرداد ماه آغاز و تا فردا ادامه دارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi