پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:22:03 - پنجشنبه 2 دی 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حاشیه های حضور محمدرضا عارف در دانشگاه آزاد کرمان؛
سردادن شعار مرگ بر فتنه گر بعد از آوردن نام سران فتنه/دبیر تشکل میزبان دانشگاه از خجالت دانشجویان منتقد درآمد
نشست بررسی جنبش دانشجویی با میزبانی انجمن اسلامی دانشگاه آزاد کرمان و با حضور محمدرضا عارف برگزار شد.

به گزارش “دانشجوازاد” چهارشنبه اول دی ماه ۹۵ از معدود روزهایی بود که فضای امنیتی شدیدی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان حاکم بود.

قرار بود نشست بررسی جنبش دانشجویی از سوی انجمن اسلامی دانشگاه در محل تالار دانشکده پزشکی برگزار شود که سخنران ویژه این مراسم محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود.

از ابتدای ورود به دانشگاه در چند لایه امنیتی کارت های دانشجویی چک میشد حتی در ورودی دانشکده پزشکی! تالار دانشکده که ظرفیت دویست و اندی نفر را داشت برای این مراسم در نظر گرفته شده بود؛ قرار بود مراسم ساعت ۱۱:۳۰ برگزار گردد اما دکتر عارف با تأخیر ۴۰ دقیقه ای وارد سالن شد که در این هنگام حدود ۳۰۰ نفر در تالار حضور داشتند و محل نشستن برای همه وجود نداشت.

از افرادی که اطراف سالن ایستاده بودند اعضای تشکل انجمن اسلامی، انتظامات و چند نیروی امنیتی هم دیده می شد. بعد از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی رئیس دانشگاه دکتر آل طاها برای خوش آمد گویی کوتاهی به پشت تریبون آمد؛ سپس دبیر انجمن اسلامی مواردی را به عنوان مطالبات این تشکل دانشجویی از دکتر عارف بیان کرد و بعد از آن مجری از عارف خواست که سخنرانی خود را آغاز کند.

محمدرضا عارف در زمان سخنرانی خود به بررسی وظایف جنبش دانشجویی و تاریخچه آن پرداخت در انتهای مراسم هم جلسه به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد مجری برنامه سوال هایی را که دانشجویان بر روی کاغذ نوشته بودند از دکتر عارف می پرسید.

سوال اول در خصوص اقدامات انجام شده توسط فراکسیون امید، سوال دوم در رابطه با وعده های داده شده توسط حسن روحانی و سوال سوم در خصوص ممنوع التصویری رئیس دولت اصلاحات بود، طرح این سوال و پاسخ عارف به آن با حاشیه‌هایی همراه بود؛ این سوال با تشویق عده ای از دانشجویان و شعار مرگ بر فتنه گر دیگر پاسخگویی عارف را به تعویق انداخت.

بعد از پایان مراسم یکی از دانشجویان نزد دکتر عارف آمد و گفت آزادی بیانی که مطرح می کنید همین است که اجازه پرسش به منتقدان داده نشد و سوالات به صورت گزینش شده پرسیده شد؛ در این حین یکی از اعضای تشکل میزبان به وی حمله کرده و جملاتی تهدید آمیز مطرح کرد و با برخوردی که بین دانشجویان پیش آمد حراست دانشگاه قضیه را فیصله داد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi