پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:49:11 - جمعه 3 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سازمان همکاری اسلامی نسبت به مدیریت آینده حج تصمیم گیری کند
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با صدور بیانیه‌ای در پی فاجعه مصیبت‌بار منا، اعلام کرد: خواسته تمام ملت‌های اسلامی این است که دولت سعودی مسئولیت حادثه در سرزمین منا را بپذیرد و سازمان همکاری اسلامی نیز نسبت به مدیریت آینده حج تصمیم گیری کند.

به گزارش “دانشجوآزاد”خبرگزاری فارس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در پی جان باختن صدها مسلمان در سرزمین منا بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: عید قربان امروز به گونه ای بر امت اسلامی گذشت که به جای آن که حجاج بیت الله الحرام قربانی کنند خود به قربانگاه بی تدبیری و خباثت آل سعود رفتند و اکنون امت پیامبر اکرم به سوگ آنها نشسته است. این مصیبت عظیم را به ساحت قدسی ولی عصر ارواحنا له الفدا، رهبر معظم انقلاب اسلامی، امت اسلامی، همه خانواده‌های جانباختگان به ویژه هم میهنان تسلیت عرض میکنیم.

این اتحادیه دانشجویی در ادامه تصریح کرد: حادثه امروز به طور قطع علاوه بر اینکه بی‌کفایتی و بی‌عرضگی خاندان منحوس سعودی در تولیت حرمین شریفین و میزبانی زائران حج ابراهیمی را نشان داد، پرده از ذات خونخوار آنها نیز برداشت، چرا که تعمد و نیرنگ آمیز بودن در این قضیه اسفناک مشهود است. مضافا اینکه رژیم خبیث سعودی در روز عید قربان نیز دست از جنایت خود برنداشته و وقیحانه از پذیرش مسئولیت در قبال فاجعه امروز شانه خالی می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آنچه یقینا خواسته تمام ملت‌های اسلامی و دولت‌های آنها باید باشد، این است که دولت سعودی مسئولیت حادثه امروز در سرزمین منا را بپذیرد و به عواقب آن تن دهد و سازمان همکاری های اسلامی برای حصول نتیجه پیرامون آن جلسه تشکیل داده و نسبت به مدیریت آینده حج تصمیم گیری کند.

در پایان بیانیه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل آمده است: با توجه به حضور ریاست محترم جمهور در سازمان ملل و سخنرانی در جمع روسای کشورهای مختلف ،وی باید نسبت به فاجعه امروز در منا صریحا موضع گرفته و مسئولیت آن را به حکام عربستان تذکر دهد.

انتهای پیام/M

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi