پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:04:08 - یکشنبه 14 آذر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رویکرد نامناسب وزارت علوم سبب نفوذ افراد ضدانقلابی در دانشگاه‌ها شده است/تشکل‌های دانشجویی پیاده‌نظام نفوذی‌ها نشوند
عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: وزارت علوم با اجرای رویکرد نامناسب در دانشگاه‌ها باعث شده افرادی با خاصیت نفوذی حتی در برخی مسئولیت‌ها نیز حضور داشته باشند و تشکل‌های دانشجویی باید مراقب باشند که پیاده‌نظام نفوذی‌ها نشوند.

به گزارش “دانشجوآزاد” عبدالحمید نقره‌کار عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری پیرامون تفاوت انقلابی و غیرانقلابی بودن با انقلابی و ضد انقلابی بودن،‌گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری نشان می‌دهد برخی افراد چه در داخل چه در خارج سعی در ایجاد ائتلاف «اختلاف‌بینداز و حکومت‌کن» دارند. در حالی که یک مسلمان نمی‌تواند نسبت به ارزش‌های اسلامی بی‌تفاوت باشد و اینکه برخی سعی می‌کنند یک دوقطبی را در کشور تشدید کنند از سوی جریان دشمن است که بحث انقلابی و ضد انقلابی بودن دراین زمینه مطرح می‌شود.

وی افزود: فرد انقلابی، قانون اساسی و جایگاه رهبری را قبول دارد ولی دارای نقطه‌نظرات مختلفی است اما فرد ضد انقلابی، پیاده‌نظام دشمن است و می‌خواهد با نفوذ در دستگاه‌ها و حتی در دانشگاه‌ها نظام اسلامی را از بین ببرد.

نقره‌کار اظهار داشت: این افراد نفوذی از سوی سازمان اطلاعاتی غربی پرورش می‌یابند، به طوری که در حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری سعی می‌کنند جریان انقلاب را از مسیر دور کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: عناصر نفوذی، عناصر ضد قانون اساسی و ضد جایگاه ولایت فقیه هستند و جایگاهی را در دستگاه‌ها برای خودشان ایجاد می‌کنند که همان جایگاه‌ها را نیز در دانشگاه‌ها شکل می‌دهند.

وی با اشاره به خصوصیات عناصر نفوذی گفت: افرادی که از «ما نمی‌توانیم» دم می‌زنند و در راستای اهداف غرب تبلیغ می‌کنند نفوذی‌ هستند، افرادی که با دوستان انقلاب مخالف و با دشمنان انقلاب موافق و دوست هستند و از حقوق‌بگیران نجومی و مرفهان بی‌درد حمایت می‌کنند، آنهایی که با اهداف نظام اسلامی و اقتصاد مقاومتی مخالفت می‌کنند و تبلیغات‌شان در راستای اهداف غرب است و طرفدار لیبرال سرمایه‌داری هستند و در برابر نظام اسلامی رویکرد نژادپرستانه دارند نفوذی هستند.

نقره‌کار با بیان اینکه افراد نفوذی پیاده‌نظام استکبار جهان هستند، گفت: اینگونه افراد در دانشگاه‌ها هم حضور دارند و دولت با رویکرد نامناسبی که در دانشگاه‌ها داشته است باعث شده افرادی که خاصیت نفوذی دارند حتی در برخی مسئولیت‌ها نیز حضور داشته باشند.

وی افزود: این افراد در هر سمتی مانند رئیس دانشگاه یا مدیر گروه در حال تضعیف اساتید ارزشی و مخالفت با بسیج و افراد انقلابی هستند و آگاهانه یا ناآگاهانه نقش نفوذی را ایفا می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت عنوان کرد: تشکل‌های دانشجویی باید به مسئله نفوذ بسیار توجه  کنند تا در خدمت جریان‌های قدرت‌طلب و جریان‌های زر و زور و تزویر قرار نگیرند و پیاده‌نظام و تسلیم آنها نباشند زیرا این جریان‌ها از تشکل‌های دانشجویی برای به قدرت رسیدن سوءاستفاده می‌کنند و سپس آنها را به حال خودشان رها می‌کنند.

نقره‌کار ادامه داد: جریان‌های دانشجویی باید مستقل و آزاداندیش باشند به خصوص در برابر فسادی که در موضوعات تصمیم‌گیری‌های فکری وجود دارد باید بایستند،‌ جریان‌های دانشجویی نباید مزدور عوامل نفوذی حاضر در احزاب باشند.

وی گفت: جریان‌های دانشجویی باید با فرهنگ خودمان و مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی از حقوق، آزادی و عدالت اجتماعی دفاع کنند و کسانی که تسلیم جریان‌های نفوذی دشمن می‌شوند باید بدانند که ممکن است در برهه‌ای از زمان برجسته شوند ولی خیلی زود توسط جوانان متدین حذف می‌شوند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi