پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:43:26 - یکشنبه 4 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رسانه روسی: ۱۰ کرسی زبان روسی در دانشگاه های ایران فعالیت می کنند
خبرگزاری روسیا سگودنیا از فعالیت ۱۰ کرسی زبان روسی در دانشگاه های ایران خبر داد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا ،حسن ایزانلو، معاون دانشگاه بجنورد خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۰ کرسی زبان روسی در دانشگاه های ایران از جمله پنج کرسی زبان روسی در تهران مشغول به کار هستند و کرسی زبان روسی در دانشگاه بجنورد آخرین آنها خواهد بود.

وی افزود: کرسی زبان روسی برای آموزش کارشناسان در این رشته در دانشگاه شهر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی ایران دایر می شود.

معاون دانشگاه بجنورد ضمن اشاره به توسعه روز افزون روابط روسیه و ایران اظهار داشت فارغ التحصیلان کرسی زبان روسی پس از ۴ سال تحصیل در این کرسی به عنوان مترجم، معلم زبان روسی و کارشناسان در زمینه زبان، ادبیات و فرهنگ روسی به کار خواهند پرداخت.

در حالی که علاقه به زبان روسی در ایران افزایش می یابد با توجه به توسعه روابط ایران و روسیه ، روسها نیز به فراگیری زبان فارسی علاقه پیدا می کنند و شمار علاقه مندان به زبان های فارسی و روسی در دو کشور در حال افزایش است.

رضا ملکی رایزن فرهنگی کشورمان اخیرا اعلام کرد: در حدود یک و نیم دهه اخیر (از زمان تاسیس رایزنی فرهنگی ایران در روسیه ) حدود ۲۰ اتاق ایران در دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی روسیه تاسیس شده است.

وی گفت: در طول ۱۶ سال گذشته با تلاش های گسترده ای از سوی رایزنان فرهنگی ایران در روسیه ، نهادها و دستگاه های فرهنگی ایران در روسیه توسعه پیدا کرد و امروز شاهد به وجود آمدن زمینه های جدید و فرصت های خوب برای توسعه فعالیت های فرهنگی ایران در روسیه هستیم.

کرسی های زبان فارسی در مراکز آموزش عالی روسیه نقش مهمی در ترویج زبان فارسی دارند و رایزنی فرهنگی ایران بطور مستقیم در تجهیز آنها و حل مسایل آموزشی مراکز زبان فراسی شرکت دارد.

برای ترویج زبان فارسی در روسیه همچنین هر سال بطور منظم در مسکو توسط رایزنی فرهنگی ایران در روسیه المپیاد زبان فارسی برگزار می شود و دهها دانشجوی فارسی آموز از دانشگاه های مختلف روسیه در ان شرکت می کنند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi