پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:28:53 - دوشنبه 26 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رتبه جهانی ۱۴ ایران در تولیدات علمی زیست فناوری
دفتر علم سنجی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) اعلام کرد:ایران از نظر تولیدات علمی زیست فناوری در سال ۲۰۱۴ میلادی در رتبه ۱۴ دنیا قرار گرفت.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا؛ باتوجه به اینکه زیست فناوری یکی از مهمترین محورهای توسعه علمی، اقتصادی و اجتماعی در دنیا مطرح است، ارتقا در این حوزه به عنوان یکی از اساسی ترین شاخص های تعیین کننده توسعه محسوب می شود.
ایران نیز از این امر مستثنی نیست بر همین اساس اطلاعات استخراجی از پایگاه نظام رتبه بندی ‘سایمگو’ نشان می دهد که در سال گذشته میلادی ۳۸ هزار و ۵۷۶ مدرک در حوزه زیست فناوری تولید شده است.
چین با ۱۸ درصد مدارک در رتبه اول و ایران با ۱٫۷۱ درصد مدرک رتبه ۱۴ دنیا را در این حوزه به خود اختصاص داده است.
همچنین بررسی تولیدات علمی ایران و ترکیه از ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۴ در این گزارش نشان می دهد، متوسط رشد سالیانه تولیدات علمی حوزه زیست فناوری ایران ۴۱٫۲ درصد بود که در مقایسه با رشد کل تولیدات علمی ایران در این دوره با ۲۴٫۷ درصد، شتاب در توسعه زیست فناوری ایران را نشان می دهد.
مقایسه تولیدات علمی ایران با ترکیه در این حوزه علمی نشان می دهد تا سال ۲۰۰۹ ترکیه در این حوزه بهتر از ایران عمل کرده اما از سال ۲۰۱۰ ایران همواره تعداد تولیدات علمی بیشتری داشته است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi