پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:47:20 - دوشنبه 9 مرداد 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه:
راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های ورشکستگی در استان‌ها ضروری است
نوابی با اشاره به اینکه قانون ورشکستگی یک قانون حمایتی است، گفت: راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های ورشکستگی در استان‌ها ضروری است.

به گزارش دانشجو آزاد:  محمدعلی نوابی در شورای معاونین دادگستری استان کرمان و در ارتباط ویدئو کنفرانس با روسا و دادستان‌های سراسر استان با بیان اینکه راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های ورشکستگی و آموزش مداوم نیرو‌های اداری و قضایی ادارات تصفیه و امور ورشکستگی ضروری است، گفت: قانون ورشکستگی، یک قانون حمایتی بسیار خوب است و باید به نحوی از این قانون استفاده شود که زمینه سو استفاده افراد از مزایای این قانون فراهم نشود.

او با بیان اینکه وقتی دادگاه به پرونده‌های مربوط به ورشکستگی ورود می‌کند، باید تمام مسائل را رسیدگی کرده و با حساسیت نسبت به صدور حکم اقدام کند، افزود: ورشکستگی شمشیر دو لبه است و می‌توان از آن خوب یا بد استفاده کرد و اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، حمایت از بستانکاران واقعی ورشکسته محقق می شود و اگر به خوبی انجام نشود به ضرر بستانکاران خواهد بود.

مدیرکل تصفیه امور ورشکستگی قوه قضاییه تصریح کرد: ورشکستگی، موضوعی تخصصی است که در گذشته براساس قانون تجارت از سوی مدیر تصفیه در دادگستری‌ها انجام می‌شد که به دلیل مشکلات موجود، قانونگذار اداره تخصصی تصفیه و امور ورشکستی را پیش بینی کرد.

او بیان داشت: تا سال ۹۹ نظام دوگانه‌ای در کشور برای رسیدگی به موارد مربوط به تصفیه امور ورشکستگی داشته ایم که به منظور ایجاد رویه یکسان در کشور، راه اندازی ادارات تصفیه امور ورشکستگی با صلاحیت استانی در سیاست‌های قوه قضاییه مورد تاکید قرار گرفته است.

نوابی با اشاره به اینکه ورشکستگی واقعیتی است که نمی‌توان اصل آن را حذف کرد، افزود: مقررات حوزه ورشکستگی، حمایتی است و باید در محاکم توجه شود که صدور حکم ورشکستگی به نحوی انجام شود که جلوی سوء استفاده برخی افراد از این قانون حمایتی، گرفته شود.

او ضمن بیان اینکه نقش محاکم در تشخیص قبول یا رد ورشکستگی بسیار قابل توجه است، تاکید کرد: در حوزه ورشکستگی، خلاء‌های قانونی وجود دارد؛ اما با وجود قوانین موجود نیزمی توان اقدامات مناسبی را به انجام رساند.

مدیرکل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه ضمن بیان اینکه در ادارات تصفیه و امور ورشکستگی باید اقدامات گسترده‌ای صورت گیرد، بیان داشت: در این حوزه باید اقدامات حقوقی، قضایی، اجرایی و به نوعی بنگاه داری اقتصادی و تولیدی را انجام دهیم.

او بیان کرد: در صورتی که ادارات تصفیه امور ورشکستگی با نیرو، تجهیزات و تسلط کامل به قوانین به اجرای ماموریت‌های خود بپردازند، می‌تواند به توسعه اقتصادی شهر کمک کند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi