پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:59:41 - شنبه 11 مهر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دیپلماسیِ مدعی مغلوب کردن شش قدرت جهانی در کسب روادید تیم حقیقت یاب ناتوان ماند
جمعی از دانشجویان استان کرمان با صدور بیانیه ای دیپلماسی ضعیف دولت در برخورد با فاجعه انسانی منا را محکوم کردند.

به گزارش “دانشجو آزاد” جمعی از دانشجویان استان کرمان با صدور بیانیه ای دیپلماسی ضعیف دولت در برخورد با فاجعه انسانی منا را محکوم کردند؛ متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

بسمه تعالی

 

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَ عَدُوَّکُمْ أَوْلِیاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّهِ وَ قَدْ کَفَرُوا بِما جاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَ إِیَّاکُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِنْ کُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهاداً فی‏ سَبیلی‏ وَ ابْتِغاءَ مَرْضاتی‏ تُسِرُّونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّهِ وَ أَنَا أَعْلَمُ بِما أَخْفَیْتُمْ وَ ما أَعْلَنْتُمْ وَ مَنْ یَفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَواءَ السَّبیلِ

(آیه ی ۱سوره ی مبارکه ممتحنه)

دلها همچنان داغدار وخاطره ها همچنان اندوهگین از فاجعه ای تلخ و بی تدبیری پلید و مکری شوم است.

فاجعه ای که براثرآن بیش از ۴۰۰۰ نفر از بهترین بندگان خدا در یکی از بهترین مکان ها ودر وقتی از بهترین زمان ها، در زندانی که از خباثت و جهالت نوادگان ابوسفیان و ابولهب ایجاد شد، پرپر شدند.

درجایی که باید احرام بستگان در امنیت وآرامش کامل سنگ بر پیکره ی نمادین شیطان میکوفتند، فرزندان شیطان چه وحشیانه و حتما احمقانه سعی کردند که این لاله های سفید را لگد کوب کنند اما غافل از آنکه صفای باطن ونور معنویت این لاله ها که با نورحضرت احدیت مشتعل گشته قطعا ریشه ی تاریکی را خواهد خشکاند.

باگذشت بیش از یک هفته از فاجعه ی منا بازهم شاهدآن هستیم که حاکمان پلید سعودی که درمدیریت قتل عام مسلمین وتقویت تروریست های سفاک کارنامه ی سیاهی دارند، درحفظ امنیت و خدمت رسانی به زائران حریم امن الهی ومعتکفین کوی محبوب ناتوان وزبون اند!

آری چنین است اینان که پلیدی وخباثت درذات و باطنشان ریشه دوانده نه تنها با آب زمزم که با روح لطیف زائران حرم امن الهی هم تغسیل نخواهد شد.

ضمن عرض تسلیت مجدد به پیشگاه حضرت صاحب­الزمان(عج)ونائب برحق ایشان ،امام خامنه ای(حفظ الله) وامت اسلام وملت عزیز ایران از درگاه پروردگار منان برای بازماندگان آنان صبرجمیل وعرض عظیم خواستاریم ونکاتی چند پیرامون این حادثه وتداوم مدیریت غلط واقدامات ناشایست دولت سعودی ولزوم جدیت دستگاه های مربوطه از جمله وزارت امور خارجه را متذکرمی‌شویم:

۱٫حکام سعودی آگاه باشند که مراسم نورانی حج، نماد برادری و وحدت اسلامی است و باید خاری باشد در چشم دشمنان اسلام .

آنان که خود را دائیه دار خادمی حرمین شریفین میدانند آیا حقیقتا آگاه نیستند که برگزاری هر چه بهتر و مدیریت شایسته که منجر به شکوه اجرای این فریضه شوند باعث عظمت اسلام وعزت مسلمین خواهد شد و دشمنان اسلام را حقیر و زبون خواهند کرد؟!پس چگونه دراجرای آن اینچنین سهل انگاری غیرقابل پذیرشی را مرتکب شدند؟!

۲٫سهل انگاری وعدم جدیت دراجرای این مراسم که منجر به حوادث این چنین تلخ وناگوارگردد، چگونه قابل توجیه است؟! جز اینکه در خوشبینانه ترین حالت گفته شودکه نیروهای خبره وباتجربه ی آن دولت برای مدیریت جنگ وکشتارمردم مظلوم ومسلمان یمن اعزام شده اند! که این خود عذری بدتر ازگناه است و ازسوی دیگرنمی‌توان پذیرفت که وجود این عامل قبیح بازهم فاجعه ای دراین سطح رخ دهد، مگراینکه دست های پلیدی با نیت های شومی دراین فاجعه دخیل بوده باشد.

۳٫جدای از هرمسئله ای، اخلاق اسلامی وحتی فطرت پاک هرانسانی حکم میکرد که بعد ازحادثه، دولت سعودی مسئولیت این حادثه را به عهده بگیرد و با عذرخواهی از دیگر ممالک اسلامی، کمال همکاری را برای کمک به مجروحان و اقدامات لازم مربوط به جانباختگان را با کشورهای اسلامی دیگرداشته باشد که باز هم پلیدی و خبث باطنشان چنین اجازه ای را به آنها نداد.

ما شدیدا هشدار میدهیم که عاقبت اینگونه رفتارهای وقیحانه بسیار سخت خواهدبود و دیری نمی پاید که موج خروشان خشم و نفرت مسلمین عالم بنای فاسد آن دولت به ظاهر اسلامی و در باطن مستبد و اجیر شده مستکبرین را در هم خواهد کوبید!

  1. ضمن عرض تشکر و خدا قوت بابت تلاش های بی دریغ عزیزان­ سازمان حج و زیارت و بعثه ی مقام معظم رهبری، از خداوند برای آنان اجری عظیم و توانی بی نهایت برای انجام اقدامات لازم مربوطه به این فاجعه را خواستاریم و بازهم رسیدگی هرچه جدی‌تر به وضعیت حجاج جان باخته و مجروحین، جهت تعیین تکلیف آنها که به تسلی دل خانواده های عزیز آنان و ملت ایران منجرخواهد شد را مطالبه می نماییم .

۵٫دولت محترم تدبیر وامید و دستگاه دیپلماسی که وظیفه سنگین تری در رسیدگی به این فاجعه را بر عهده دارند باید جدیت بیشتری از خود بروز دهند.آیا دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه وظیفه مذاکره با ۶ قدرت جهانی را برعهده داشته و مدعی مغلوب کردن آنها بوده است، نمی تواند اهرم‌های لازم برای کسب مجوز ورود و روادید تیم حقیقت یاب جمهوری اسلامی را به کار ببرد؟ و آیا دستگاه محترم دیپلماسی که به گفته ی خود درهای گفتگو و رایزنی با جامعه جهانی را گشوده، از باز کردن پنجره گفتگو های منطقه ای ناتوان است؟

۶٫متاسفانه در اثنای این فاجعه و در حاشیه نشست اخیر سازمان ملل متعد ،خبری مبتنی بر دست دادن وزیر امورخارجه کشورمان با رئیس جمهور دولتی به فرموده امام خامنه ای (حفظ الله )نمونه اتم استکباراست خاطرها را بیشتر نگران کرد و تلخی فاجعه منا را بیشتر بر دل نشاند .چرا که همین دولت مستکبرآمریکا درحادثه تلخ منا از مدیریت دولت سعودی حمایت و قدردانی کرده است!مدیریتی که منجر به کشته شدن مظلومانه بیش از ۴۰۰۰ نفر از مسلمین آن هم در موسم نورانی حج شود قطعا هم از سوی دولت مستکبر آمریکا جای حمایت و قدر دانی دارد.بر همگان روشن است که دولت سعودی با تمام پلیدی خود،قطره ای از اقیانوس پلیدی آمریکای جهان خواراست و حکام این رژیم حکم خادمی استکبار را در منطقه دارند،پس چگونه است که به خود اجازه می دهیم هر چند اتفاقی!با نماینده شیطان بزرگ دست دهیم؟!

آیا این اقدام به ظاهر ساده ،پیامی نمادین برای ملت های مستضعف و مسلمان جهان که همه امیدشان به جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور مقاومت و مبارزه علیه استکباردوخته شده،ندارد که ما قصد بازگشت از مسیر مقاومت و گام نهادن در مسیر تسلیم را داریم ؟!عزیزان دستگاه دیپلماسی قطعا باید هوشیاری بیشتری در این امر به خرج دهند تا خدای ناکرده ،خواسته یا ناخواسته به دامن انحراف غلتیده نشوند . و در راستای اعتلای گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت مستحکم گام بردارند .ان شا الله …

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

 

جمعی از دانشجویان  انقلابی استان کرمان

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi