پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:59:13 - یکشنبه 24 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دنیا چای ننوشد تا آمریکا از استعمار انگلیس خارج شود
آمریکایی ها حاضر نبودند یک فنجان چای بنوشند؛ مستعمره نشینان می گفتند نوشیدن چای یک فرهنگ انگلیسی است روی این حساب ما چای نمی خوریم و به جای آن قهوه می خوریم هرچند که قهوه مضر است.

به گزارش “دانشجو آزاد” طبق کتب تاریخی آمریکا از جمله کتاب “انقلاب آمریکا” از سال ۱۷۰۰ تا سال ۱۷۷۵ بیش از نیمی از سکنه ایالت شرق آمریکا برده هایی بودند که از آفریقا دزدیده شده و به آمریکا آورده شده بودند و افراد دیگری که در این مستعمرات بودند انگلیسی بوده و در واقعا ۱۳ ایالت شرق آمریکا مستعمرات انگلیس بودند.

آمریکایی ها در واقع انگلیسی هستند

انگلیس به خاطر جنگی که علیه فرانسه و سرخ پوستان داشت هزینه های بسیار بالایی را پرداخت کرده بود و می خواست جبران کند پس سعی می کرد مالیاتهایی را از مستعمره نشینان بگیرد؛ از همان انگلیسی هایی که در مستعمرات زندگی می کردند کسانی که بعدا خود را آمریکایی خواندند؛ مستعمره نشینان پرداخت مالیات را نمی پذیرفتند و دلیلشان هم این بود که در پارلمان انگلیس که به پارلمان شیطان معروف بود نماینده نداشتند.

قوانین دیگری هم برای مستعمره نشینان مصوب می شد ولی آنها برنمی تافتند تا رسید به قانون “tea act” در این ماجرا چای های تولیدی کمپانی “هند شرقی” در انبارهای انگلیس مانده بود برای رفع این ضرر مالیات چندبرابری بر قیمت چای افزوده و به آمریکا فرستادند؛ اما آمریکایی ها به هیچ وجه این چای انگلیس را نخریدند نه بخاطر قیمت چای بلکه به این خاطر که گفتند چون انگلیسی ها با مستعمره نشینان مذاکره نکردند و رضایتشان را جلب نکردند، چای را خریداری نمی کنند.

آمریکایی ها حاضر نبودند یک فنجان چای بنوشند و چای را نوشیدنی افراد خائن می دانستند و نوشیدن چای را خیانت به مستعمرات عنوان می کردند؛ مستعمره نشینان می گفتند پادشاه و ملکه چای می نوشند، خانواده سلطنتی چای می نوشند به طبع آن مردم انگلیس هم چای می نوشند پس نوشیدن چای یک فرهنگ انگلیسی است روی این حساب ما چای نمی خوریم و به جای آن قهوه می خوریم هرچند که قهوه مضر است.

دنیا چای ننوشد تا آمریکا از استعمار انگلیس خارج شود

جان آدامز که بعدا دومین رئیس جمهور آمریکا شد، طبق اسناد تاریخی آمریکا علاقه بسیاری به چای داشت، جان نامه ای به همسرش نوشت:”تمام مردم دنیا باید چای را ترک کنند چون ما آمریکاییها باید از استعمار و استثمار انگلیس خارج شویم”.

کشته شدن ۵ آمریکایی قتل عام است و جان دادن میلیونها انسان حفظ حقوق بشر

به دنبال این ماجرا سربازهای انگلیسی در منطقه بوستون با مستعمره نشینانی که چای نمی خواستند درگیر شدند؛ در این ماجرا ۵ نفر کشته شدند و این ماجرا “قتل عام بوستون” نام گرفت؛ آمریکایی ها کشته شدن ۵ سکنه خود در درگیر با ارتش انگلیس را قتل عام نامیدند اما در طی سالیان حاکمیت خود میلیونها نفر در جنگها و درگیری های مختلف را در دنیا می کشند و خود را مبرا کرده و دیگر ملل را لقب تروریست می دهند.

به قلم سید هاشم میرلوحی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi