پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:03:37 - یکشنبه 21 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دقت و سعه صدر امام خامنه ای در پاسخ به سوالات از بحث مذاکرات تا ازدواج جوانان
نکته قابل تامل در این دیدار صبوری و سعه صدر آقا بود که با دقت به سخنان دانشجویان گوش می سپردند و به عالیترین نحو جواب سوالات را می دادند.

محمدحسین عباسی بعد از حضور در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با جلسه اینچنین گفت: نکته قابل تامل در این دیدار صبوری و سعه صدر آقا بود که با دقت به سخنان دانشجویان گوش می سپردند و به عالیترین نحو جواب سوالات را می دادند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به بحث کنسرتها در کلام رهبری عنوان کرد: ایشان در مورد موسیقی و اردوهای مختلط ابراز نگرانی کردند و گفتند که چند سال پیش این مساله را تذکر دادم و آن موقع چون به این مساله پرداخته نشد الان شاهد مشکلاتی در این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: رهبری تاکید کردند، یک عده دوست دارند اینطور مطرح کنند که دانشجوی ایرانی افسرده است و با موسیقی و اردوهای مختلط باید این افسردگی را رفع کرد در حالیکه جوان ایرانی افسرده نیست جوانی که در راهپیمایی ها وشبهای قدر با شور و اشتیاق حضور دارد این جوان افسرده نیست، در عوض جوان اروپایی که اسلحه برمیدارد و چند انسان بیگناه را می کشد یا دست به خودکشی زده و به عضویت گروههای تکفیری داعش در می آید افسرده است.

این فعال دانشجویی در رابطه با دیگر محور سخنان حضرت آقا در زمینه استکبارستیزی اظهار داشت: امام خامنه ای در پاسخ به سوال دانشجویی در رابطه با استکبارستیزی بعد از توافق احتمالی هسته ای گفتند که مذاکرات فقط در زمینه هسته ای است و بحث استکبارستیزی به قوت خود باقی است؛ ابرقدرتها دوقطبی در جهان ایجاد کرده اند که یا باید سلطه گر بود یا سلطه پذیر اما ایران اولین کشوری بود که این معادله را برهم زد و به الگویی برای دیگر کشورها نیز تبدیل شده است و مشکل غرب با ما همین مساله است.

عباسی افزود: یکی از دانشجویان در مورد بحث ازدواج جوانان از آقا در خواست کردند که به پدر و مادرها تذکر دهند و ایشان گفتند که من اینکار را انجام می دهم و از پدر و مادرها تقاضا دارم که در بحث ازدواج جوانان سختگیری نکنند و ساده بگیرند کار را تا شرایط ازدواج جوانان فراهم شود.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان تصریح کرد: یکی از گلایه های دانشجویان این بود که در خصوص تشکلهای دانشجویی حمایتهای خوبی صورت نمی گیرد و حضرت آقا فرمودند من میدانم که هر دو وزیر علوم و بهداشت علاقه دارند به بحث تشکلها اما بایستی مراقب زیردستانشان باشند که برای فعالیت های دانشجویی مشکل ساز نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام خامنه ای بعد از افطار به همراه دانشجویان اظهار داشتند که تعداد دانشجویانی که در تشکلها هستند به نسبت تعداد کل دانشجویان کم است و بایستی جوانان را در این تشکلهای فعال انقلابی عضو کرد و برای اینکار بایستی جاذبه ایجاد کرد استفاده از ایده ها و ابتکارات نو و به کارگیری هنر از جمله شعر، کاریکاتور و … در این راستا موثر است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi