پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

17:26:46 - پنجشنبه 10 اسفند 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دستگاه قضا با برهم‌زنندگان امنیت انتخابات برخورد خواهد کرد
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در استان ۲۴۳۸ شعبه اخذ رای داریم که ۱۴۷۷ آن شعبه ثابت و ۹۶۰ شعبه دیگر آن سیار و یک شعبه برای اقلیت‌هاست.

به گزارش دانشجو آزاد: رحمان جلالی پیش از ظهر امروز ۱۰ اسفندماه در جلسه ستاد انتخابات استان کرمان گفت: تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات سالم، امن، رقابت مونانه و سالم انجام شده است.

وی با اشاره به تشکیل پنج میز مشارکت، امنیت، سلامت، اجرایی و رقابت و شور انتخاباتی در استان بیان کرد: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته، مشارکت نسبت به هفته‌های قبل رشد صعودی داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان این مطلب که انتخابات یک مولفه تولید امنیت برای ماست، اظهار کرد: اطلس امنیتی انتخابات در استان تهیه و تدوین و تدابیر براساس این اطلس اتخاذ و در اختیار همه فرمانداری‌های استان قرار داده شده است.

وی با بیان این مطلب که نیروی انتظامی مسئول برقراری امنیت شعب هستند، عنوان کرد: دستگاه قضا با برهم‌زنندگان امنیت انتخابات برخورد خواهد کرد.

جلالی تاکید کرد: دولت سیزدهم نه حزبی دارد و نه لیستی ارائه داده و مسئولان اجرایی به هیچ عنوان حق جانبداری از هیچ نامزدی نداشته‌اند.

وی از رقابت ۲۶۰ نفر در استان کرمان برای انتخابات مجلس دوازدهم خبر داد و گفت: ۶۴۵ نفر در استان کرمان ثبت نام قطعی کرده بودند که ۱۶۴ نفر آن‌ها انصراف داده و یک نفر از حوزه کرمان و راور فوت شده و ۴۰۱ نفر تایید صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان ادامه داد: دو میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر آن‌ها رای اولی هستند. گفتنی است افراد متولد ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی بیان کرد: در استان ۲۴۳۸ شعبه اخذ رای داریم که ۱۴۷۷ آن شعبه ثابت و ۹۶۰ شعبه دیگر آن سیار و یک شعبه برای اقلیت‌هاست.

جلالی تعداد عوامل اجرایی انتخابات استان کرمان را بالغ بر ۵۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۶۴ هیئت اجرایی در استان داریم.

وی با بیان این که افراد می‌توانند با یکی از اسناد هویتی از جمله گواهینامه، گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت رای دهند، تصریح کرد: نمایندگان داوطلبان در شعب در هیچ یک از فرایند‌های اجرایی حق دخالت ندارند، اما می‌توانند از ابتدا تا پایان شمارش آراء در شعب حضور داشته باشند.

معاون استاندار کرمان ضمن دعوت مردم برای شرکت در انتخابات در ادامه از آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: رای‌گیری در استان کرمان الکترونیک نیست.

وی با اشاره به این که در قانون جدید برخی تبلیغات غیرقانونی بود، عنوان کرد: رقابت در استان کرمان در حد اعلی بود، زیرا از همه حزب‌ها داوطلب داشتیم.

جلالی اعلام کرد: ۲۹ پرونده برای کسانی که تخلفات انتخابات داشته‌اند، در استان تشکیل و در دستگاه قضا در حال رسیدگی است.

علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: ۵۷ هزار و ۷۰۹ نفر در محل شعب اخذ رای حضور دارند و ۴۰۰۰ دستگاه خودرو برای خدمت رسانی به شعب اخذ رای مهیا شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ دوره آموزشی برای انتخابات در استان برگزار شده است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi