پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:36:49 - شنبه 9 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دستگاه احیاگر قلب دارنده مدال طلای مسابقات بین المللی ژنو است/اولین کار پژوهشی خود را از مقطع راهنمایی آغاز کردم
لاله نخعی نخبه جوان کرمانی گفت: دستگاههای اختراعی بنده موفق به کسب رتبه اول و دوم و مدال طلا و نقره مسابقات بین المللی سوئیس (ژنو) شدند.

لاله نخعی درگفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” گفت: بنده ۶ اختراع داشتم که ۴ اختراع در زمینه الکترونیک و ۲ اختراع در زمینه مهندسی پزشکی است.

دانشجوی مهندسی برق گرایش الکترونیک از دانشگاه شهید باهنر کرمان ادامه داد: دو اختراع بنده در زمینه مهندسی پزشکی ثبت شده اند و در مورد ۴ اختراع دیگر مراحل ثبت شدن در حال انجام است.

این مخترع جوان در مورد اختراعاتش اینگونه توضیح داد: دستگاههای احیاگر قلب اتوماتیک و دستی در جشنواره بین المللی سوئیس شرکت داده شدند و موفق به کسب مدال طلا و نقره شدند.

نخعی با اشاره به انجام تحقیقات در زمینه ایست قلبی و تنفسی اظهار داشت: ما براساس پژوهشهایی در زمین احیاء قلبی بیماران به این نتیجه رسیدیم که امدادگران توانا احیای صحیح بیماران را ندارند.

وی افزود: برای احیا یک بیماری قلبی-تنفسی بایستی ۳۰ ماساژ قلبی و ۲ تنفس مصنوعی در هر دقیقه اعمال شود اما در اکثر اوقات دیده می شود میزان فشار برای ماساژ یا بسیار زیاد بوده که باعث شکستگی دنده ها می شود و یا فشار کمی بوده و احیا انجام نمی گیرد.

این دانشجوی دانشگاه باهنر کرمان با اشاره به اختراعاتش اظهار داشت: دستگاه ابداعی بنده به جای امدادگر به صورت تمام اتوماتیک و مکانیکی عمل ماساژ را به طور صحیح انجام داده و با توجه به سن مصدوم که کاربر وارد می کند میزان فشار را تنظیم می شود.

لاله نخعی تصریح کرد: دستگاه دستی با باطری و دستگاه اتوماتیک با برق شهر و باطری ماشین کار می کند؛ این دستگاه شانس نجات بیمار را خیلی افزایش می دهد و طبق نظر ۴ پزشک متخصص موفق به اخذ تاییدیه تولید انبوه شده است.

این دانشجوی مخترع با اشاره به عناوین کسب کرده در مسابقات مختلف بیان داشت: دستگاههای اختراعی بنده موفق به کسب رتبه اول و دوم و مدال طلا و نقره مسابقات بین المللی سوئیس (ژنو)؛ مدال برنز مسابقات بین المللی کره جنوبی، رتبه دوم در جشنواره مخترعین و مبتکرین بسیج کشور همچنین رتبه برگزیده در جشنواره حرکت سال ۹۱ شدند.

دانشجوی مهندسی برق گرایش الکترونیک دانشگاه شهید باهنر کرمان در پایان خاطرنشان کرد: اولین کار پژوهشی خود را با یک مقاله که اثر کلرزنی بر جلبکها را بررسی می کرد در مقطع راهنمایی شروع کردم که این مقاله در مجموعه مقالات دانشگاه تهران چاپ شد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi