پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:11:05 - دوشنبه 6 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در وضعیت امروز دانشگاه دفاع از حق امری اشتباه و پایمال کردن آن ستودنی است
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه باهنر با صدور بیانیه ای اعلام کرد:در وضعیت امروز دانشگاه دفاع از حق امری اشتباه و پایمال کردن آن ستودنی است.

به گزارش “دانشجو آزاد” روابط عمومی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در پی حرمت شکنی های اخیر در دانشگاه باهنر بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

خوشبختانه اسلام دینی است موافق شادی و نشاط جامعه و مکتبی نیست که نشاط را بد دانسته باشد و یا طرفدار رهبانیت و افراطی گری باشد.

اما همانطور که تمامی ابعاد اسلام چارچوب دارد، اسلام برای شادی نیز چارچوب و قوانینی وضع کرده است؛ اسلام با شادی توام با گناه مخالف است.

متاسفانه در هفته گذشته جشنی در دانشگاه برگزار شد که “شادی توام با گناه” بود.

جشنی برای امیرالمومنین و خلاف عقاید ایشان.

جشنی همراه با رقص و پایکوبی. جشنی با افراطی گری محض. جشنی برگزار شد خارج از عقلانیت چراکه در این جشن عده ای مخالفین گناه را “عقده ای” خواندند و ما آن فرد مخالف گناه را “ناهی از منکر” میخوانیم و گرامی اش میداریم.

 

پس از برگزاری این جشن بسیج دانشجویی درقبال اشتباهات صورت گرفته در برنامه مذکور بیانیه ای صادر کردند و مواضع خود را در قبال چنین شادی های اشتباهی روشن کردند، اما متاسفانه همان افرادی که ناهی منکر را عقده ای خواندند، هجمه ها و حمله هایی را علیه بسیج دانشجویی شروع کردند. هجمه هایی چون فحاشی به نیروهای ارزشی و یورش ناکام به پایگاه بسیج و …

 

جامعه اسلامی دانشجویان خواستار این است که دانشگاه به سمتی حرکت کند که در آن دفاع از حق کاری صحیح و پایمال کردن آن امری اشتباه شمرده شود، حال آنکه در وضعیت امروز دانشگاه دفاع از حق امری اشتباه و پایمال کردن آن امری ستودنی است.

جامعه اسلامی دانشجویان خواستار نشاط دانشگاه است، خواستار ایجاد یک “دانشگاه اسلامی” بانشاط است.

 

از کسانی که میگویند نشاط در دانشگاه تنها از طریق همینگونه جشن هاست، می‌خواهیم که بروند و از چندصد نفر شرکت کننده در برنامه اعتکاف دانشگاه بپرسند که آیا شادی شما پس از اعتکاف بیشتر و بادوام تر بوده و یا پس از جشنی پراز گناه؟؟!

چه بسا افرادی باشند که هم جشن شاد و گناه آلود تالار وحدت را تجربه کردند و هم اعتکاف مسجد باقرالعلوم و امیرالمومنین را لیکن مطمئنا جوابشان اعتکاف است و شادی بدور از گناه.

 

تعصبی برخورد نکنید، نمی‌گوییم تنها مجلس دعا و ذکر است که نشاط آور است، نه! همه ما در دانشگاه شاهد جشن های شاد و به دور از گناه بوده ایم.

 

به راستی چرا باید تدوام خطا و گناه و اشتباه را در دانشگاهمان شاهد باشیم و نه تداوم شادی بدون گناه را؟

چرا باید شاهد تنبیه افراد مخالف گناه و تشویق عاملان گناه باشیم؟

 

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان ضمن تقدیر از کارمند امورفرهنگی که درجشن مذکور مردانه در مقابل گناه ایستاد، خواستار لغو مجوز چنین برنامه هایی و نظارت بیشتر مسئولین دانشگاه برای ایجاد یک فضای علمی و اسلامی و بانشاط است.

 

و السلام علی من اتبع الهدی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi