پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:45:49 - یکشنبه 20 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در دانشگاههای ایران دو واحد درسی به عنوان مهدویت شناسی نداریم/یکصد هزار دانشجو تا سال ۱۹۹۷ در آمریکا به تحصیل موعودشناسی می پرداختند
این مهدویت‌پژوه ایرانی‌ گفت: در ایالت متحده آمریکا تا سال ۱۹۹۷ ، نزدیک یکصد هزار نفر در حدود ۲۰۰ دانشگاه به تحصیل این موضوع می پرداختند.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ اسماعیل شفیعی سروستانی در نشست هم اندیشی با موضوع “جنگ نرم و دشمنان ظهور” با شرکت ۴۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با مباحث مهدوی و موعود گرایی و آخر الزمان شناسی صحبت کرد.

این نویسنده، روزنامه‌نگار و مهدویت‌پژوه ایرانی‌ در این نشست از اینکه در دانشگاهها دو واحد درسی به عنوان موعود شناسی نداریم ابراز تاسف کرد و گفت: در ایالت متحده آمریکا تا سال ۱۹۹۷ ، نزدیک یکصد هزار نفر در حدود ۲۰۰ دانشگاه به تحصیل این موضوع می پرداختند.

وی با اشاره به داشتن بیش از ۴۰۰ فیلم با موضوع آخرالزمان در سینمای غرب و هالیوود افزود:«اگر به سینمای غرب برگردیم که امروز تغذیه کننده سینمای جهان است در موضوع و تکنیک و … می بینیم در تمام تاریخ خودش پرفروش ترین فیلمشان با موضوع آخرالزمان است.»

سروستانی در پایان خاطر نشان کرد: در سینماهای مدعی کشورها ی اسلامی یک اثر متوسط با این موضوع نداریم و اگر همچین چیزی ساخته شود در محدوده نذر و توسل و .. است که نه مهدویت این است و نه قطب عالم امکان در این چیز محدود می شود.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi