پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:36:43 - شنبه 20 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دبه درآوردن آمریکایی ها تحت فشار صهیونیستها مذاکرات را به بن بست می رساند
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور رفسنجان گفت: دبه درآوردن آمریکایی ها تحت فشار صهیونیستها مذاکرات را به بن بست می رساند.

سید ضیاء حسینی در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با توئیت اخیر ظریف درباره مذاکرات هسته ای گفت: آمریکا در لحظه آخر تغییر موضع داده و همه پیشرفتها در مذاکرات را نادیده گرفته و موضوعات جدیدی را مطرح کرده است.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور رفسنجان افزود: اینکه آقای ظریف گفته اند “شما نمی توانید در وسط مسیر اسب خود را عوض کنید” نشان از دبه درآوردن آمریکایی هاست که فشارهای صهیونیستها و کنگره آمریکا در این روند بی تاثیر نیست.

این استاد دانشگاه با اشاره به غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها عنوان کرد: این تغییر موضع از اول هم قابل پیش بینی بود چون آمریکا اصلا قابل اعتماد نیست و مقام معظم رهبری هم همیشه در صحبتهایشان مطرح کرده اند که ما اصلا به آمریکا اعتماد نداریم.

وی تصریح کرد: حتی اگر توافقی هم امضا شود نمی توان مطمئن بود طرف غربی به تعهداتش پایبند بماند مانند توافقنامه ژنو که قرار بود تحریم جدید بر علیه ایران وضع نشود اما محقق نشد.

حسینی با تاکید بر لزوم حفظ خطوط قرمز نظام اذعان کرد: تیم مذاکره کننده ما فرزندان ایران هستند و به خوبی به خط قرمزهای تبیین شده از سوی رهبری واقفند و هرگز توافقی که از خطوط قرمز ما رد شود را نمی پذیرند.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور رفسنجان در ادامه گفت: همه ما امیدواریم که توافق نهایی با حفظ دستاوردهای هسته ای ملت ایران صورت گیرد اما در صورتی که توافق نهایی حاصل نشود ما چیزی از دست نداده ایم و ماهیت غیرقابل اعتماد بودن آمریکا به دنیا ثابت می شود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: ممکن است آمریکا بخواهد بسنجد که ما چقدر عقب نشینی می کنیم و آیا از خطوط قرمز خود چشم پوشی می کنیم یا نه.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر طرف غربی خواسته های معقول و طبق مقررات بین الملل داشته باشد از طرف جمهوری اسلامی پذیرفته می شود اما قطعا هیچ برخورد ویژه یا بازرسی ویژه ای را دولتمردان ما نخواهند پذیرفت همچنین مجلس شورای اسلامی چنین توافقی را تصویب نخواهد کرد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi