پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:37:58 - چهارشنبه 14 بهمن 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه پیام نور به وظیفه خطیر خود در صحنه انتخابات عمل خواهد کرد/ روسای استانی از هرگونه تبلیغ له یا علیه فرد یا جناح خاص اجتناب ورزند
روسای استانی و مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور از هرگونه تبلیغ له و یا علیه فرد یا جناح خاص اجتناب ورزند.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ رئیس دانشگاه پیام نور طی بخشنامه ای به روسای استانی این دانشگاه تاکید کرد: روسای استانی و مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور ضمن تشویق به حضور حداکثری همه آحاد، از هرگونه تبلیغ له و یا علیه فرد یا جناح خاص اجتناب ورزیده و در جهت تبیین و تشریح اهداف عالی دموکراسی دینی و لزوم حضور در صحنه، اصل بی طرفی را رعایت نمایند.

در متن این بخشنامه آمده است: 
«انتخابات نماد مردم سالاری دینی است و مشارکت و حضور حداکثری در این امر خطیر نشان از هوش بالای سیاسی یک جامعه و آگاهی آنها بر نقش تاثیرگذار هر فرد در سرنوشت کشور دارد.
خدا را شاکریم اکنون که ۳۷ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد، این انقلاب از گردباد حوادث بسیاری به سلامت عبور کرده و همواره مشروعیت و مقبولیت خود را مدیون حضور پرشور مردم همیشه در صحنه بوده است. ملت شریف ایران امسال نیز می توانند همانند سنوات گذشته حماسه ای دیگر بیافرینند و عرصه انتخابات را به عنوان نماد مقبولیت نظام به منصه ظهور بگذراند و نشان دهند که در همه حال انقلاب شکوهمند اسلامی را از گزند دشمنان حفظ خواهند کرد.
در این برهه حساس و سرنوشت ساز، نقش و تاثیر دانشگاه و دانشگاهیان در روشنگری آحاد مردم برای انتخاب اصلح در صحنه انتخابات بر کسی پوشیده نیست، قشر فرهیخته کشور می توانند در کنار سایر اقشار در جهت اعتلای مردم سالاری دینی و اسلامی اهتمام ورزیده و ضمن ترغیب مردم، نقش سازنده تک تک افراد در سرنوشت کشور را تبیین نمایند.
دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگ ترین دانشگاه دولتی کشور علاوه بر انجام وظایف خود در عرصه های علمی، پژوهشی و آموزشی، ضمن پیروی از توصیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر حضور گسترده مردم در انتخابات و پاسداشت خدمات دولت محترم تدبیر و امید در به ثمر نشاندن توافق هسته ای، به وظیفه خطیر خود در صحنه انتخابات نیز عمل خواهد کرد و در این راستا لازم است که روسای استانی و مراکز و واحدهای دانشگاه ضمن تشویق به حضور حداکثری همه آحاد، از هرگونه تبلیغ له و یا علیه فرد یا جناح خاص اجتناب ورزیده و در جهت تبیین و تشریح اهداف عالی دموکراسی دینی و لزوم حضور در صحنه، اصل بی طرفی را رعایت نمایند. لذا روسای مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور ملزم به نظارت و رعایت موارد ذیل هستند و مسئولیت اجرای موارد یاد شده برعهده روسای استانی و مراکز و واحدها می باشد.

۱- عدم استفاده از اموال دانشگاه به نفع حزب، جناح یا کاندیدای خاص.
۲- خودداری از نصب هر گونه پوستر، بنر و یا توزیع اقلام تبلیغاتی متعلق به کاندیداها در مراکز و واحدها.
۳- عدم دعوت از کاندیداهای دهمین دوره نمایندگی در راستای تبلیغات انتخاباتی.»

دکتر رستمی ابوسعیدی
رئیس دانشگاه پیام نور

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi