پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:05:11 - دوشنبه 14 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه مهمترین هدف نفوذ فرهنگی است/ باید زمینه روشنگری برای اساتید خلاق و دلسوز محیا شود
بهترین راه نفوذ فرهنگی، نفوذ به سیستم آموزشی و دانشگاه های یک کشور است چرا که سیستم آموزشی و دانشگاه است که دست به تربیت نسل و مدیران آینده می زند.

به گزارش “دانشجو آزاد“؛ حمزه شمس الدین، دانشجوی دکترای علوم سیاسی در گفتگو با “اقطاع” در خصوص اهمیت پرداختن به بحث نفوذ، که امام خامنه ای(مد ظله عالی) مکررا به آن اشاره کرده اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه در یک مقطع حساس و یک پیچ خطرناک تاریخی به سر می بریم ، و اینکه امروز مساله قدرت یافتن مسلمین جهان ، بسیار مهم گردیده است لذا کشورهای قدرتمند فعلی از هر ابزاری برای تضعیف مسلمین و بالاخص جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند،یکی از این ابزارها بحث نفوذ می باشد که به شاخه های متعدد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … تقسیم می گردد .

 

شمس الدین با بیان اهمیت نفوذ فرهنگی برای کشورهای بیگانه تصریح کرد: دلیل این اهمیت این است که پس از شکل گیری این نفوذ، حداقل برای چند دهه و نسل کشور مورد هدف، در اختیارشان قرار می گیرد.

 

وی مهمترین هدف نفوذ فرهنگی را، دانشگاه دانست و افزود: بهترین راه نفوذ فرهنگی، نفوذ به سیستم آموزشی و دانشگاه های یک کشور است چرا که سیستم آموزشی و دانشگاه است که دست به تربیت نسل و مدیران آینده می زند ، لذا بحث نفوذ به دانشگاه ها و تاثیر گذاری بر اساتید و دانشجویان از اهداف کلان کشورهای بیگانه در مقابل جمهوری اسلامی ایران می باشد.

 

این دانشجوی علوم سیاسی، در خصوص چگونگی جلوگیری از نفوذ فرهنگی در دانشگاهها بیان داشت: مهمترین راهکار جلوگیری از نفوذ در دانشگاه ها، روشنگری، بصیرت افزایی و گسترش کرسیهای آزاد اندیشی در دانشگاه می باشد چرا که باید با سلاح دشمن، به مبارزه با خود آنان پرداخت.

وی ادامه داد: باید برای اساتید فعال و خلاق و دلسوز زمینه را محیا نمود تا با برگزاری همایشها،؛ کنفرانسها، مقالات و … با روشنگری، مانع تحقق این هدف شوم دشمن شوند.

شمس الدین در پایان با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی نفوذ فرهنگی در دانشگاه ها گفت: اساتیدی هستند که با توجه به داشتن معرفت و علم، بهترین آسیب شناسان در این زمینه هستند. همچنین متولیان حکومتی و مسئولین اجرایی باید با دعوت به همکاری از این اساتید، راهکار مناسبی برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی در دانشگاه و غیر دانشگاه ارائه نمایند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi