پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:27:53 - چهارشنبه 16 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه شهید باهنر کرمان ۴۰ ساله شد
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: مرحوم علیرضا افضلی پور با تاسیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، در واقع بنیان گذار نهاد علمی در کرمان بود.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا؛دکتر “محمدصادق بصیری” در نشست خبری چهلمین سال تاسیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه، مرحوم «علیرضا افضلی پور» بنیان گذار نهاد علمی در کرمان بود، گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال ۵۴ به همت «علیرضا افضلی پور» و «فاخره صبا» بنا نهاده شد که این دانشگاه تاکنون توانسته گام‌های بلندی در عرصه علمی و پژوهشی بردارد.

وی افزود: مرحوم افضلی پور با انتخاب نوع و محل کار تمامی دارایی خود را صرف این کار کرد. این دانشگاه از نظر موقعیت جغرافیایی تنها دانشگاه جامع جنوب شرق کشور است و دانشگاه شهید باهنر نسبت به سایر دانشگاه های کشور از رشد سریعی برخوردار بوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: ستاد بزرگداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه در کرمان از دی ماه سال ۹۳ شکل گرفته و از سال جاری کار خود را رسما آغاز کرده است.

وی با اشاره به کمیته هایی که در این ستاد تشکیل شده اند، تصریح کرد: کمیته‌های اخلاق علمی، توسعه کمی و کیفی دانشگاه، اشتغال، بازنشستگان و دانش‌آموختگان، پشتیبانی و مدیریت منابع، دانشجویی، ثبت وقایع دانشگاه، موزه دانشگاه و … از جمله این کمیته ها می باشند.

بصیری ادامه داد: درسال آینده جایزه فرهنگی و هنری بانو فاخره صبا به جایزه افضلی پور اضافه خواهد شد ضمن آنکه تندیس افضلی پور و صبا در سال جاری نیز ساخته خواهد شد.

وی بیان کرد: برنامه ریزی انجام شده است که مستند افضلی پور و صبا ساخته شود و همچننین سرود خاص دانشگاه ساخته شود و برنامه های دیگری نیز خواهیم داشت.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان در پایان خاطر نشان کرد: امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) طی مراسمی در تالار وحدت همزمان با چهلمین سال تاسیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، جازه مرحوم افضلی پور به استاد برجسته علوم انسانی کشور اهدا خواهد شد ضمن آنکه جایزه «علی افضلی پور» برادر مرحوم افضلی پور نیز به یک نفر از رشته شیمی تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi