پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:40:32 - چهارشنبه 18 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه تهران و مرکز پژوهشی کربلا تفاهم نامه امضا کردند
دانشگاه تهران و مرکز پژوهشی و تحقیقاتی کربلا، در مراسمی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش “دانشجو آزاد ” به نقل از ایرنا ،مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در این مراسم با اشاره به شرایط گذشته و روابط کشورهای ایران و عراق گفت: فصل جدیدی از روابط بین دو ملت بزرگ ایران و عراق بعد از سرنگونی رژیم بعث آغاز شده است.
وی با تاکید بر اینکه ارتباطات و همکاری دوجانبه، مسئله ای ضروری برای کشورهای مسلمان است، افزود: در چند سال گذشته، ارتباطات سیاسی و اقتصادی ایران و عراق به سطح خوبی رسیده اما چیزی که شاید کمی مورد غفلت قرار گرفته، ارتباطات فرهنگی است و ارتقای ارتباطات اقتصادی، سیاسی، آموزشی و اجتماعی، بدون همراهی با ارتباطات فرهنگی پایدار نمی ماند.
معاون فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه این دانشگاه همواره ارتقای مسایل فرهنگی را در کنار مسایل آموزشی و پژوهشی مدنظر قرار داده است، افزود: تفاهم نامه مشترک با آستان مقدس امام حسین (ع) در راستای گسترش فرهنگ حسینی منعقد شد.
سرسنگی تاکید کرد: مهم تر از تفاهم نامه ها، عملیاتی کردن و اجرای آن است و امیدواریم با این تفاهم نامه بتوانیم همکاری نزدیکی با آستان مقدس امام حسین (ع) برقرار کنیم.
عبدالامیر قریشی رییس مرکز پژوهشی تحقیقاتی کربلا در آستان مقدس امام حسین (ع)، گزارشی از تاریخچه و فعالیت های این مرکز پژوهشی ارایه داد.
رئیس مرکز پژوهشی تحقیقاتی کربلا گفت: این یادداشت برای دو ملت بسیار مفید است، زیرا ولایت امیر (ع) را مورد احترام قرار می دهد، در صورتی که دشمنان می خواهند این ولایت را از ما بگیرند.
وی ادامه داد: ما باید پیام خود را یا همان پیام تشیع را که دارای ریشه اصیل و غنی است به جهان غرب برسانیم؛ زیرا رهبران جهان غرب در جهت مبارزه با فرهنگ اصیل ما فعالیت دارند و این امر، مسئولیت ما را سنگین تر می کند.
در ادامه مراسم، حجت الاسلام رجالی قائم مقام نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه پیروان مکتب قوی تشیع، در هر یک از کشورهای اسلامی مخصوصا در کشورهای منطقه، مشترکات فرهنگی بسیاری دارند، گفت: این تفاهم نامه یک فرصت مغتنم است برای اینکه بتوانیم فرهنگ غنی تشیع را در مراکز علمی و با مباحثه محکم علمی بیان کنیم و فرهنگ تشیع را آنطور که واقعی است به سایر مردم جهان منعکس کنیم.
رجالی افزود: در شرایطی که برخی به نام اسلام اقداماتی انجام می دهند و عقاید منحرفی را تبلیغ می کنند که قطعا از ساحت مقدس اسلام به دور است، این گونه همکاری ها و نشر مجلات علمی متقن بر پایه معارف دینی، می تواند نقش مهمی در تبلیغ اسلام واقعی ایفاء کند.
پس از امضای این یادداشت تفاهم، هیأت عراقی با همراهی مسئولین دانشگاه تهران، با حضور بر مزار شهدای گمنام دانشگاه، نسبت به مقام مقام والای شهداء ادای احترام کردند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi