پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:58:46 - شنبه 31 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاه‌های علوم پزشکی برای آمایش سرزمین نقشه راه تدوین کنند
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: از دانشگاههای علوم پزشکی انتظار می رود نقشه راهی روشن برای ارتقاء آموزش علوم پزشکی در منطقه تدوین و پیگیری کنند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از مهر؛ اولین نشست روسای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی سلامت مستقر در منطقه ۲ آمایشی کشور با حضور دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت برگزار شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به موارد مندرج  در اسناد بالادستی نظام سلامت درخصوص آمایش سرزمینی، گفت: زمینه گسترش و متناسب با ظرفیت برای کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور در سطوح ذکر شده در برنامه ششم توسعه وجود دارد.

لاریجانی با بیان اینکه با تشکیل دبیرخانه مناطق آمایشی استقلال اداری و مالی دانشگاهها حفظ می شود گفت: هدف از ا این دبیرخانه ها ایجاد شبکه هایی در کشور به منظور هم افزایی و بهره مندی از کلیه ظرفیت های کشوری است.

وی اظهار داشت: دبیرخانه منطقه ۲ آمایشی باهمفکری جمعی دانشگاههای منطقه تشکیل و مسئولیت  اجرایی این دبیرخانه به دانشگاه علوم پزشکی تبریز واگذار می شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: از دانشگاههای مستقر در منطقه ۲ انتظار می رود نقشه راهی روشن برای ارتقاء آموزش علوم پزشکی در منطقه را در راستای تحقق اهداف بسته های تحول و نوآوری معاونت آموزشی وزارت بهداشت تدوین و پیگیری کنند.

لاریجانی همچنین در اولین جلسه دبیرخانه های مناطق آمایشی ده گانه کشور هدف از این نشست را تعیین ظرفیت های مناطق آمایشی و واسپاری ماموریت های روشن به این مناطق عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نشست های مشترک دانشگاههای موجود در مناطق آمایشی موجب تعامل مثبت و ایجاد هم افزایی در مناطق خواهد شد، گفت: هدف این است که باتوجه به بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی چند ماموریت مشخص به هر قطب تفویض شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار داشت: نتایج اولین نشست دبیرخانه های مناطق آمایشی در معاونت آموزشی تحلیل شده و با بهره مندی از توافق جمعی درخصوص اجرای برنامه های تحولی و توسعه آموزش علوم پزشکی تصمیم گیری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نشست دبیرخانه های مناطق آمایشی به صورت مستمر برگزار شود، افزود هدف از این نشست ها همفکری برای رشد کلیه دانشگاههای منطقه است.

لاریجانی افزود: دانشگاههای مستقر در مناطق همچون گذشته به فعالیت های جاری خود ادامه خواهند داد و در راستای واسپاری ماموریت های مشخص از برنامه های تحولی مناطق حمایت خواهد شد.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi