پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:22:04 - شنبه 15 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشگاهیان عمره‌گزار برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
با توجه به اینکه قبل از عزیمت به سفر عمره، واکسیناسیون بیماری‌های همه‌گیر و خطرناک همانند مننژیت برای تمامی زائرین عمره گزار الزامی است، دانشگاهیان عمره‌گزار باید برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از فارس؛ توجه به اینکه قبل از عزیمت به سفر عمره، واکسیناسیون بیماری‌های همه‌گیر و خطرناک همانند مننژیت برای تمامی زائرین عمره گزار الزامی است، دانشگاهیان عمره‌گزار باید برای تزریق واکسن مننژیت به یکی از شعب جمعیت هلال احمر در سراسر کشور مراجعه کنند زیرا این واکسن فقط در مراکز هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قابل تزریق است.

گفتنی است مننژیت یک بیماری باکتریایی حاد است که با تب، سردرد، تهوع و استفراغ، انقباض عضلات گردن و بثورات جلدی همراه بود و تزریق واکسن مننژیت حداقل ۱۰ روز قبل از مسافرت به کشور عربستان سعودی علی‌الخصوص در هنگام سفر حج و عمره ضروری است.

لازم به ذکر است واکسن مننژیت مسافرین را در مقابل ۴ گروه بیماری مننژیت مصون می‌سازد و این واکسن ۲ سال در بدن ماندگاری دارد و زائرینی که در کمتر از ۲ سال این واکسن را تزریق کرده‌اند نیازی به تزریق مجدد آن ندارند.

براساس این گزارش، زائران خانه خدا حداقل ۱۰ روز قبل از تاریخ سفر به عربستان جهت انجام فریضه عمره باید واکسن مننژیت را زده باشند چرا که مسئولان وزارت بهداشت عربستان ممکن است مانع از ورود افرادی شوند که این واکسن را تزریق نکرده‌اند. همچنین زائران باید کارت بهداشتی تزریق واکسن مننژیت را از کشور دریافت کرده و با خود به عربستان ببرند چون ممکن است در فرودگاه ارائه این کارت از سوی مامورین وزارت بهداشت این کشور از زائرین خواسته شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi