پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:26:54 - پنجشنبه 20 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دانشنامه زیست فناوری تدوین می شود
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: دانشنامه زیست فناوری با همکاری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن بیوتکنولوژی تدوین خواهد شد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا؛ دکتر مصطفی قانعی ازهمکاری این ستاد و انجمن بیوتکنولوژی برای تدوین دانشنامه زیست فناوری خبر داد و افزود: انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با همکاری یکدیگر قصد دارند دانشنامه خاصی در خصوص توان و امکانات کشور در زمینه زیست فناوری تهیه کنند.

وی اظهارکرد: هدف از تهیه این دانشنامه دسترسی به اطلاعات کافی و مناسب از متخصصین حوزه زیست فناوری، شناسایی دانشمندان، مراکزو شرکتهای فعال در این زمینه است و به صورت کلی قصد داریم با تهیه این دانشنامه شناخت کامل و جامعی از توانایی ها و امکانات کشور در حوزه زیست فناوری به دست بیاوریم.

قانعی با اشاره به جزییات بیشتر این دانشنامه، بیان کرد: شناسایی قوانین و مقررات مربوط به حوزه زیست فناوری، سازمان ها و ساختارهای حمایتی، نظارتی، مجوزها، صاحبان دانش، متخصصین، مسوولان، سیاست گذاران و برنامه ریزان، شرکتهای دانش بنیان، مراکز رشد، صندوق های حمایتی، دانشجویان و فارغ التحصیلان، کارافرینان نیز ازاهدافی است که برای تدوین این دانشنامه مدنظر است.

وی خاطرنشان کرد: با تدوین این دانشنامه می توانیم در کنار داشتن اطلاعات مورد نیاز حوزه زیست فناوری برای داخل کشور، این اطلاعات را در سایت های بین المللی نیز قرار داده و توانمندی های ایران را به جهان نشان دهیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی همچنین عنوان کرد: با به روزرسانی این اطلاعات، می توان پیشرفت کشور در حوزه زیست فناوری را نیز رصد کرده و کاستی های موجود را برطرف کنیم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi