پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

0:58:10 - شنبه 23 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خود کرده را تدبیر نیست
از نگاه انسانی حملات تروریستی به هیچ ملتی با هر دین و مذهب و نژاد پذیرفتنی نیست اما شاید این اتفاق ناگوار تلنگری باشد برای سردمداران غربی که گروهی که با هدف نابودی اسلام و مسلمین و ارائه چهره نازیبا از اسلام به دنیا ساخته اید از این به بعد با اهداف شما پیش نمی رود و بلای جان خودتان می شود.

به گزارش “دانشجو آزاد” گروه غرب ساخته تروریستی داعش برای تامین اهداف مستکبران شکل گرفت و بعد از گذشت چند سال از فعالیتهای تروریستی این گروه دیگر اهداف شومش بر کسی پوشیده نیست، همانطور که نوآم چامسکی نویسنده مطرح آمریکایی از واشنگتن و ریاض به عنوان عاملان شکل گیری و ظهور گروه تروریستی داعش یاد می کند.

نوآم چامسکی نویسنده آمریکایی می گوید: آمریکا زمینه ساز ظهور گروه داعش است؛ وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی کشوری افراطی است که با انتشار افکار افراطی به شکل گیری داعش کمک کرد عنوان می کند: برخی روایات وجود دارد که می گوید آمریکا گروه داعش را تشکیل داده است که این یکی از تفکرات قائل به توطئه است اما شاید این روایت به طور کامل اشتباه نباشد زیرا آمریکا به شکل گیری داعش کمک نکرد اما فضایی را به وجود آورد که به داعش اجازه شکل گیری و رشد داد که از آن جمله می توان به جنگ سال ۲۰۰۳ در عراق اشاره کرد که با مشارکت انگلیس انجام شد.

از سوی دیگر موج پیوستن اروپاییان به گروه تروریستی داعش به اذعان سردمداران غربی تاکنون غیرقابل کنترل بوده به طوریکه “گیلز دو کرچوف” هماهنگ کننده امور مبارزه با تروریسم اروپا با اشاره به افزایش شمار اروپاییانی که به داعش می‌پیوندد، اظهار می دارد که با وجود قوانین جدید ما تا کنون نتوانسته‌ایم این روند را کاملا متوقف کنیم.

بنابر گزارشی که از سوی مجلس سنای فرانسه منتشر شد، بیش از ۱۴۰۰ نفر از اتباع فرانسه برای حضور در گروه تروریستی داعش راهی عراق و سوریه شده اند که این رقم ۴۷ درصد از اعضای اروپایی این گروه تروریستی را تشکیل می دهد.

به گفته “ژان پیر سور” — سناتور مجلس سنای فرانسه — وزارت اطلاعات این کشور در حال حاضر مشغول ردیابی بیش از ۳ هزار فرانسوی مظنون به همکاری با گروه تروریستی داعش است. این آمار از نوامبر سال پیش (آبان سال ۹۳) ۲۴ درصد افزایش داشته است.

حال این اروپاییانی که در گروه جانیان داعشی آموزش دیده و آدم کشی خصلت آنها شده به هموطنان خودشان هم رحم نمی کنند و شب گذشته رسانه ها از وقوع حملات تروریستی در نزدیکی استادیوم محل برگزاری مسابقه فوتبال آلمان و فرانسه خبر دادند که به کشته شدن ده ها تن منجر شده است. از سوی دیگر، گزارش می شود که تروریست ها اقدام به گروگان گرفتن افراد بسیاری نیز کرده اند. در پاریس وضعیت اضطراری اعلام شده و ارتش برای مقابله با تروریست ها به کمک پلیس آمده است.

ساعاتی پیش گروه تروریستی داعش پس از حملات خونین پایتخت فرانسه در شبکه اجتماعی پیام «پاریس در آتش» را منتشر کرد؛ گروه تروریستی داعش در صفحات اجتماعی خود با به عهده گرفتن مسئولیت این اقدام تروریستی اعلام کرده است که “این حملات ۱۱ سپتامبر فرانسه است”.

از نگاه انسانی حملات تروریستی به هیچ ملتی با هر دین و مذهب و نژاد پذیرفتنی نیست اما شاید این اتفاق ناگوار تلنگری باشد برای سردمداران غربی که گروهی که با هدف نابودی اسلام و مسلمین و ارائه چهره نازیبا از اسلام به دنیا ساخته اید از این به بعد با اهداف شما پیش نمی رود و بلای جان خودتان می شود.

پس بهتر است اروپا و آمریکا نه تنها در حرف بلکه در عمل در جهت مبارزه با داعش گام برداشته و همه دنیا اعم از مسلمان و مسیحی و کلیمی و… را از شر وجود این جانیان تروریست نجات دهند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi