پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:43:16 - شنبه 12 دی 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خروجی دانشگاه‌ها گره اقتصاد کشور را باز نمی‌کند
رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین با اشاره به اینکه از پتانسیل‌های علمی و پژوهشی موجود در دانشگاه‌ها به نحو مطلوب استفاده نمی‌شود

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایسنا:فرهنگ میزانی  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر دستیابی ایران به رتبه‌ شانزدهم علمی جهان، دستیابی به این مهم را نتیجه‌ تلاش‌های بی‌وقفه‌ ۱۰ – ۱۵ سال اخیر در دانشگاه‌ها و مراکز علمی دانست و افزود: مقام معظم رهبری در این جلسه دست‌یابی ایران به رتبه‌ی ۱۶ علمی جهان و شتاب علمی را شوق‌برانگیز دانست که امروز کمرنگ شده و مسئولان باید همّت مضاعف کنند که حرکت پیشرفت علمی کاهش پیدا نکرده و متناسب با نیاز کشور شتاب گیرد.

وی افزود: رهبری در این جلسه فرمودند؛ رشد اقتصادی در برخی از کشورها اروپایی یک تا ۱٫۵ است و این رشد با توجه به بهره‌گیری کامل این کشورها از تمام امکانات در گذر زمان بوده و این در حالی است که رشد اقتصادی در کشورما می‌تواند به ۸ درصد برسد، چراکه از ظرفیت‌های موجود در کشوربهره برداری نکرده‌ایم که اگر وارد عملیاتی کردن این پتانسیل‌ها شویم رشد اقتصادی بالا، دور از دسترس نیست.

رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از امکانات موجود و رشد علمی و اقتصادی نیازمند ورود جدی و عملیاتی کردن بحث اقتصاد مقاومتی است البته این مسئله جدا از شعار، همایش، بنر و سمینار و به طور ویژه بحث تبلیغات است.

میزانی با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها در تدوین و اجرایی کردن سیاست‌های کشور و اینکه دانشگاه پیام نور نیز در این حوزه مستثنی نیست، اضافه کرد: در این حیطه نیز وظیفه دانشگاه پیام نور ایفاء نقش اصلی خودش است، یکی از مواردی که این دانشگاه می‌تواند ورود پیدا کند بحث تحقق اقتصاد مقاومتی است. باید از پتانسیل‌های علمی موجود در دانشگاه پیام نور استفاده کرد، در حال حاضر به نحوی که باید و شاید علم و پژوهش در دانشگاه‌ها انجام نمی‌شود که نتیجه آن عدم حل مشکلات کشور است درحالی که در حوزه‌های مختلف مدیریتی، اقتصادی، صنعتی، تولیدی و فرهنگی دارای پتانسیل‌های زیادی هستیم.

وی در پایان اظهار کرد: رابطه علم و صنعت باید نسبت به گذشته تقویت شود چراکه تحقیق‌های بسیار ارزشمندی در دانشگاه‌ها انجام می‌شود که نتایج آن در قالب پایان نامه‌های ارشد و دکترا و یا طرح‌های تحقیقاتی در کتابخانه‌ها مسکوت و در حال خاک خوردن هستند.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi