پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:23:15 - سه شنبه 14 شهریور 1402
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان عنوان کرد:
حیرت جهانیان از نزدیکی قلوب در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی
مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان گفت: در پیاده‌روی اربعین سیدالشهدا ‌علیه‌السلام قلوب همراه هم هستند و این نزدیکی دل‌ها موجب حیرت جهانیان شده است.

به گزارش دانشجو آزاد: حجت‌الاسلام والمسلمین علی جعفری در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ ضمن عرض تسلیت اربعین اباعبدالله علیه‌السلام گفت: واژه اربعین یکی از واژه‌های مهم در قرآن کریم و آئین دینی ماست و همچنین در روایات بسیاری به واژه اربعین اشاره شده است و در احادیث آمده است کسی که چهل روز به تهذیب نفس بپردازد، خداوند چشمه‌های حکمت و معرفت خود را از قلب بر زبان او جاری می‌کند.

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان ادامه داد: در فرهنگ عاشورا اربعین یکی از شعائر بزرگ مذهبی ماست و در زیارت امام حسین علیه‌السلام در بُعد اربعین بسیار سفارش شده است و هر ساله شاهد هستیم که عاشقان برای برگزاری این آئین در یک مسیر و با یک هدف حرکت می‌کنند و اجتماع بزرگی از انسان‌ها شکل می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه این اجتماه هرساله باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود، اظهار کرد: در پیاده‌روی اربعین سیدالشهدا ‌علیه‌السلام قلوب همراه هم هستند و این نزدیکی دل‌ها موجب حیرت جهانیان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری عنوان کرد: هر سال بیرق عزای سیدالشهدا علیه‌السلام و اربعین حسینی برپا می‌شود و این همایش عظیم، نماد اتحاد است و قطعا باعث دلهره دشمنان و کسانی که می‌خواهند امید را در دل شیعیان به اضمحلال بکشانند، است.

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان تأکید کرد: مراسم اربعین بزرگ‌ترین مراسم سیاسی است و باید اذعان کرد، آن کسانی که اربعین را مراسم روضه می‌دانند و کسانی که قائل جدایی دین از سیاست هستند، اربعین را نشناخته‌اند.

وی افزود: هر روز عاشورا و هر روز اربعین است و باید با ظلم مقابله کنیم و هر روز باید شعار «هیات من الذله» را سرلوحه کارها و اقداماتمان قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری گفت: پیوند عجیبی بین اربعین و مهدویت وجود دارد شاید بتوان گفت پیاده‌روی اربعین نماد کوچکی از جامعه مهدوی است که به ما وعده داده‌اند.

مسئول بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان کرمان خاطرنشان کرد: ما در اربعین سیدالشهدا علیه‌السلام صلح، امنیت، پیوندهای بزرگ اجتماعی را فارغ از نژاد، قوم و مذهب مشاهده می‌کنیم، در این همایش عظیم، نَه به استکبار جهانی و ظلم را می‌توان دید؛ بنابراین برای اعتلای این پرچم باید تلاشمان را بیشتر کنیم.

انتهای خبر/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi