پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:10:50 - پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حکیم ابوالقاسم فردوسی، طلایه دار فرهنگ و ادب فارسی است
دکتر کمال جوانمرد با گرامی داشت ۲۵ اردیبهشت ماه که به روز بزرگداشت شاعر نامدار ایران،‌ «حکیم ابوالقاسم فردوسی» نامگذاری شده گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی، طلایه دار فرهنگ و ادب فارسی است.

به گزارش “دانشجو آزاد”؛ دکتر کمال جوانمرد با گرامی داشت ۲۵ اردیبهشت ماه که به روز بزرگداشت شاعر نامدار ایران،‌ «حکیم ابوالقاسم فردوسی» نامگذاری شده گفت: حکیم ابوالقاسم فردوسی، طلایه دار فرهنگ و ادب فارسی است.
رئیس دانشگاه آزادبردسیر، فردوسی را از مفاخر کشور دانست وافزود: حکیم ابوالقاسم فردوسی، اثر گرانقدر «شاهنامه» را به زیور شعر آراست که هم اکنون به عنوان شاهکار حماسی و لوح زرین هویت فرهنگ و ادب زبان فارسی قلمداد می شود.
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استان ها با ابراز نگرانی از اینکه آنگونه که شایسته است حکیم ابوالقاسم فردوسی به جوانان معرفی نشده افزود: متاسفانه، تلاش ما در راستای معرفی این بزرگ مرد تاریخ ایران و پاسداری از زبان و ادبیات فارسی صرفا در برگزاری چند همایش و نامگذاری چند میدان و خیابان در شهرها به نام آن شاعر نامی خلاصه شده است.
جوانمرد، حکیم ابولقاسم فردوسی را احیاء کننده زبان فارسی دانست و افزود: در عصر کنونی که دشمنان از طریق جنگ نرم و رسانه های خود، فرهنگ ایران را نشانه گرفته اند، شایسته است متولیان فرهنگ و ادب کشور بیش از گذشته نسبت به معرفی فرهنگ و ادبیات غنی فارسی همت گمارند.
وی سخنان خود را با  قطعه شعری زیبا از حکیم ابوالقاسم فردوسی به پایان رساند: بیــــا تا جهــــان را به بــد نسپریم-به کوشش همه دست نیکی بریم-نبــاشد همی نیک و بـــد، پــــایدار-  همـــــان به که نیکی بود یادگار.
 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi