پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:51:43 - شنبه 22 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حضور ۲۰۰ شرکت و ارائه ۸۰۰۰ محصول ساخت ایران در نمایشگاه تخصصی آزمایشگاهی
رییس سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران ازحضور ۲۰۰شرکت و به نمایش گذاشتن هشت هزارمحصول درنمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی امسال در روزهای ۴ تا ۷ اردیبهشت ماه سال جاری در تهران خبر داد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا؛ دکترمحمود شیخ زین الدین گفت: امسال تعداد بیشتری محصول نسبت به سال گذشته از سوی شرکت ها برای ارایه به نمایشگاه معرفی شده است.

وی بیان کرد: امسال همچنین میزان حمایت معاونت علمی و فناوری نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته و معاونت تا سقف ۵۰ در صد از محصولات حمایت خواهد کرد.

شیخ زین الدین اظهارکرد: امسال همه محصولات به یک اندازه حمایت نمی شوند بلکه بر اساس سطح تکنولوژی و تجهیزات مورد حمایت قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار تجهیزات آزمایشگاهی طبقه بندی می شوند گفت: این طبقه بندی بر اساس دو شاخص، یکی میزان پیچیدگی فناوری و دیگری بر اساس میزان داخلی بودن دستگاه انجام می شود، زیرا هیچ دستگاهی وجود ندارد که صد در صد داخلی باشد.

شیخ زین الدین یادآور شد: تجهیزاتی که بتوانند در این دوره از نمایشگاه بالاترین سطح را کسب نمایند از ۵۰ درصد حمایت از قبیل دریافت یارانه و تخفیف برخوردار می شوند و برای پایین ترین سطح ۱۰درصد در نظرگرفته شده است.

رییس سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران افزود: امسال توقع داریم نمایشگاه به سمتی برود که تجهیزاتی که با فناوری بالا ترهستند ازحمایت بیشتر معاونت برخوردار شود، البته انجام این کار کمک روسای دانشگاه ها را می خواهد زیرا سال گذشته اگر یک میلیارد به دانشگاهی پرداخت می شد، برای اینکه در دانشگاه مشکلی پیش نیاید این مبلغ بین دانشکده های دانشگاه تقسیم می شد، در صورتی که برخی از فناوری ها به منابع بیشتری نیاز دارند ، بنابراین اگر روسای دانشگاه مراقبت کنند و این پول تقسیم نشود، می توان شاهد دستاوردهای بیشتری بود.

وی با اشاره به اینکه امسال مبلغ حداقل ۴۰ میلیارد تومان برای حمایت پیش بینی شده است گفت: سال گذشته هم همین مقدار حمایت انجام شد ، خوشبختانه ۷۵ درصد تعهدات سال گذشته محقق شده است که این یک رکورد است.

شیخ زین الدین یادآور شد: حمایت معاونت علمی و فناوری و پرداخت یارانه به تجهیزات ساخت ایران به دانشگاه های دولتی و آزاد کشورتعلق می گیرد.

سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi