پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:32:21 - یکشنبه 25 مرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حضرت فاطمه معصومه (س) دریای علم و حیا و معرفت هستند
مدرس و حوزه و دانشگاه مطرح کرد:حضرت فاطمه معصومه (س) دریای علم و حیا و معرفت هستند.

مریم السادات طباطبایی در گفتگو با خبرنگار “دانشجو آزاد” در رابطه با ویژگی های حضرت فاطمه معصومه گفت: حضرت معصومه دختر ساده زیست دنیای اسلام است و دارای بصیرت بسیار بالایی می باشد.

این مدرس حوزه افزود: همان طور که در مورد حضرت ابوالفضل العباس می گوییم ایشان در وهله اول امام حسین را امام زمانش می دانست سپس برادرش، معرفتِ حضرت معصومه نسبت به علی ابن موسی الرضا ابتدا امام زمانشان بود سپس جایگاه برادریشان بود.

وی با اشاره به جایگاه حضرت معصومه اظهار داشت: ایشان دختری هستند که حرم شان پناهگاه و مأوی همه شیعیان است دختری که در روایات تأکید شده هر کس به زیارت حضرت معصومه(س) برود بهشت بر او واجب می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در رابطه با علت نامگذاری سالروز ولادت حضرت معصومه به نام روز دختر عنوان کرد: ایشان دختری نمونه بودند که در حجب و حیا و عفت و علم پیشگام بوده به طوری امام موسی کاظم فرمودند: “فداها و ابوها”.

طباطبایی در ادامه گفت: عده ای آمده بودند که سوالات اعتقادی داشتند و امام موسی بن جعفر نبودند حضرت معصومه با وجود سن و سال کم به سوالها پاسخ دادند؛ به دلیل همین وارستگی و شایستگی است که ولادت ایشان را روز دختر نامیدند.

وی تاکید کرد: پیامبر اکرم فرمودند هر کس سه دختر را خوب تربیت کند بهشت بر او واجب می شود، همچنین فرمودند: بهترین فرزندان شما دختران شما هستند و این بدین خاطر است که جایگاه دختران را بالا ببرند درست در زمانی که دختران را زنده به گور می کردند.

این مبلغ دانشگاه اذعان داشت:پیامبر اسلام در دوران جاهلیت با کلام نورانی و بسیار متقن خود به دختران بها دادند.

مریم السادات طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دختر ساخته بشود و تربیت شود، جامعه اصلاح می شود چون جامعه ما مادرانی که تربیت فرزند را بر عهده دارند مادری که تربیت خوبی داشته باشد می تواند فرزند خوبی تربیت کند و تحویل جامعه بدهد امیدوارم که زنان و دختران ما در مسیر حضرت معصومه (س) قرار بگیریم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi