پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:50:41 - جمعه 7 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حاشیه‌های صندوق ۱۱۰ +تصاویر
رهبر معظم انقلاب همچون دوره های گذشته انتخابات در آغازین لحظات شروع رای گیری، با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) را خود را به صندوق شماره ۱۱۰ انداختند.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ماراتون دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین خبرگان رهبری در حالی از صبح امروز- اسفندماه آغاز شد که این دوره از انتخابات، با توجه به اتفاقات دوسال اخیر کشور از وضعیت فضای داخلی کشور از جمله «برجام» گرفته تا اتفاقات اخیر فضای بین المللی با حساسیت بالایی همراه بود.

نزدیک به ۲۰۰ عکاس و خبرنگار حاضر در این مراسم که رسانه های داخلی و خارجی را هم شامل می شدند، حدود یک ساعت قبل از ورود «آقا» وارد حسیینه شده بودند و یک ربع به آغاز رای گیری یعنی ساعت ۸ بود که عکاسان اجازه یافتند در محل مستقر شوند.

محمدرضا حیاتی مجری امروز صدا و سیما در حسینیه امام(ره) بود که و ۱۰دقیقه قبل از آغاز زمان رای گیری کار خود را آغاز کرد؛ رهبر انقلاب که قبل از آغاز رای گیری رای خود را نوشته بودند به محض آغاز، با ارائه مدارکشان به دست اندرکاران انتخابات، رای خود را به صندوق انداختند تا همانطور که به مردم بارها توصیه کردند، خودشان نیز جزو “اولین‌ها” باشند.

“آقا” پس از انداختن رایشان به صندوق همچون سنوات گذشته درمقابل دوربین صداوسیما حاضر شده و در جملات کوتاهی به موضوع اهمیت انتخابات پرداختند.

رهبر انقلاب در ابتدای توصیه های خود فرمودند: اولاً: همه شرکت کنند در انتخابات؛ هر کسی که ایران و جمهوری اسلامی و شکوه و عزت و عظمت ملی را دوست دارد در این انتخابات شرکت کند. ثانیاً: سعی کنند سرعت به خرج بدهند در انجام این وظیفه و احقاق این حق.

ایشان ادامه دادند: توصیه سوم هم این است که واقعاً مردم قصد نیت خیر و خدایی بکنند. به قصد ایجاد اعتبار فزاینده و استقلال کامل کشور در این کار بزرگ شرکت کنند.

آیت الله خامنه ای در بخشی دیگر تاکید کردند: ما دشمنانی داریم که چشم طمع دوخته‌اند؛ بایستی این انتخاب ما جوری باشد که دشمنمان را مأیوس و ناامید کند. دقت کنند با بصیرت و با چشم باز رأی بدهند. ان‌شاءالله خداوند متعال به آنها اجر خواهد داد. این از جمله حسناتی است که علاوه بر اجر دنیایی کوتاه‌مدت و بلندمدت، اجر اخروی هم دارد. ان‌شاءالله همه‌ی ملت ایران در این انتخابات هم مثل انتخابات‌های گذشته توفیق پیدا کنند و مایه‌ی پیشرفت و عزت کشور بشوند.

هرچند این حضور “آقا” برای رای‌گیری بسیار کوتاه بود و بیش از ۵ دقیقه طول نکشید اما در همین مدت کوتاه، صدها فریم عکس و تصویر گرفته شد.

و حسن ختام این حضور کوتاه، اهدای چفیه رهبری به یکی از دست اندکاران انتخابات حاضر در حسینیه امام خمینی(ره) بود که صورت گرفت.

پس از رهبر انقلاب نیز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری نیز پس از رهبر انقلاب، رای خود را به همین صندوق انداخت.

اما آنچه که بیشتر به چشم میخورد؛ چهره نمایندگان خبری و تصویری رسانه‌های خارجی بود. «چهره های متحیر شده» نمونه ای بود که می توان مخصوصا خبرنگارانی که برای نخستین بار این برنامه را پوشش میدادند، اشاره کرد.

نصب اسامی نامزدهای انتخابات در فضای داخلی حسینیه و جمله از امام(ره) که “همه در انتخابات شرکت کنند، و در صحنه حاضر باشند” از مواردی بود که بیشتر به چشم می آمد.

پس از خروج رهبر انقلاب از حسینیه نیز خبرنگاران به سرعت محل را ترک کردند تا لحظه های تاریخی ثبت شده را در رسانه های خود منتشر کنند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi